Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Micke, jag skall berätta en hemlighet om du lovar att inte tala om den för någon. Jag springer varvslopp, också 😉

...men skämt åsido, jag kan tycka att trailultrorna ofta kommer lite i skymundan. Att många - kanske framför allt nya inom ultra - inte våg

Fredrika: Jo, jag har det från en förstahandskälla att du också springer varvslopp, men jag ska ligga lågt med det.

Vad gäller trails och behov av organisation så finns det ju två sidor av myntet. En riktig tävling kräver förstås en hel del logistik, men

Vi måste väcka upp Hornstull-Järna tråden, om det nu skall bli något.
Där har vi "nästa" Långpassdöd"

Jag var ute och kutade Vildmarksleden, 3,7mil. Räknas den som en trailultra, eller är sträckan för kort? Har lite dålig koll på begreppen. (#).
Räknas Vertex in som en ultramaraton eller bara som en mara?

Ultramarathon = Distans längre än marathon. 3,7 mil kvalar därför inte in som en ultra.

Ultramaraton eller ultradistans kallas sträckor som är längre än maraton. Dvs i princip från 42196 meter och uppåt. De flesta lopp är dock 5 mil eller längre.

På ett tidslopp, t ex 6 timmars, är det inte givet att alla deltagare kommer upp i minst 42196

Fanns det inte en 1-timmesklass i Hallsberg? Blir ultra om man springer väldigt snabbt. (H)

Det blir isf en tidsultra, men inte en ultradistans...

Trailultra och varvbana har båda sin tjusning. Nu har jag hittills bara gjort en ultra på varvbana, Uppsala 100km 2008. men det var fantastiskt roligt! SUM och LU50K är båda väldigt roliga, dock har

I Trollhättan finns en 3H-klass.

Alltså möjligt för löpare att fixa en ultra.

Ordet omöjligt finner man bara i en dåres ordbok. ( Napoleon sägs ha sagt detta )

Fredrika.
Du vet att jag är avundsjuk på er som kan klara ultras som går från A-A eller A-B.

12