Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:01Anders, bra poäng. Kan vara väl värt att fundera på faktiskt.
Undrar hur det ligger till egentligen? Jag har _ingen_ lust att testa skillnaderna själv 😀
Anders, bra poäng. Kan vara väl värt att fundera på faktiskt.
Undrar hur det ligger till egentligen? Jag har _ingen_ lust att testa skillnaderna själv 😀
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:06hade bra med kläder - blev aldrig kall på överkroppen - långarmad Craft underställ & tunn löparjacka ( frusna händer dock & jag öpnnade skruvtopp på gel med mina tänder!), dock var benen ju blötta & kalla - långa tunna löpartajts.... material i tajtsen va
hade bra med kläder - blev aldrig kall på överkroppen - långarmad Craft underställ & tunn löparjacka ( frusna händer dock & jag öpnnade skruvtopp på gel med mina tänder!), dock var benen ju blötta & kalla - långa tunna löpartajts.... material i tajtsen va
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:07Anders, jag tror du har rätt. Jag kör inte själv med balsam, fett eller liniment före start. Jag inbillar mig att hudens porer har varierande syften under olika omständigheter och därför inte bör täppas igen före en tuff ansträngning.
Anders, jag tror du har rätt. Jag kör inte själv med balsam, fett eller liniment före start. Jag inbillar mig att hudens porer har varierande syften under olika omständigheter och därför inte bör täppas igen före en tuff ansträngning.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:22Nja, porena är ju en annan sak. Vet inte hur de skulle vara inblandade?
Och ett rejält lager med fett är isolerande, det märker man när man simmar med ullfett eller vaselin. Täcker man händer, underarmar, fötter, vrister där underhuden är tunn klarar man
Nja, porena är ju en annan sak. Vet inte hur de skulle vara inblandade?
Och ett rejält lager med fett är isolerande, det märker man när man simmar med ullfett eller vaselin. Täcker man händer, underarmar, fötter, vrister där underhuden är tunn klarar man
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:30Liniment innehåller kapillärvidgande ämnen. Det borde rimligen motverka kroppens naturliga försvar mot kyla, men det har inget med porerna att göra.
Liniment innehåller kapillärvidgande ämnen. Det borde rimligen motverka kroppens naturliga försvar mot kyla, men det har inget med porerna att göra.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:32Är det skruvkork på gelen så ska man lämpligtvis öppna den innan loppet och skruva tillbaka korken lite lagom hårt. Det gäller egentligen även pappförpackningarna till barsen. Lärde mig snabbt efter ett Vasalopp i -15 att dom även skulle skäras i mindre m
Är det skruvkork på gelen så ska man lämpligtvis öppna den innan loppet och skruva tillbaka korken lite lagom hårt. Det gäller egentligen även pappförpackningarna till barsen. Lärde mig snabbt efter ett Vasalopp i -15 att dom även skulle skäras i mindre m
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:47Tänkte precis som AN på ullfett. Höll dock på att drunkna av kyla under Riddarfjärdssimningen 1986 trots detta (det blev både den första & sista RFS för min del;))
En tunn våtdräkt hade kanske funkat på SM?
Tänkte precis som AN på ullfett. Höll dock på att drunkna av kyla under Riddarfjärdssimningen 1986 trots detta (det blev både den första & sista RFS för min del;))
En tunn våtdräkt hade kanske funkat på SM?
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:47Smart, Jan-Erik! (...eller, doh! Varför tänkte jag inte på det själv!) 😉
Det är såna tips som gör det värt att flukta i trådarna 😀
Smart, Jan-Erik! (...eller, doh! Varför tänkte jag inte på det själv!) 😉
Det är såna tips som gör det värt att flukta i trådarna 😀
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 13:34Jag brukar göra som Jan-Erik och öppna gelen innan loppet. Tycker det kan vara problem att få upp de där små skruvlocken även när det är varmt och man är alldeles svettig om fingrarna.
Jag brukar göra som Jan-Erik och öppna gelen innan loppet. Tycker det kan vara problem att få upp de där små skruvlocken även när det är varmt och man är alldeles svettig om fingrarna.
Quote from Johan Björsell on 6 June 2012, 18:27Tack till funktionären, strax innan västerbron på andra varvet, som knöt min ena sko. Hade innan det gjort två taffliga försök att knyta skon med stelfrusna pinnar till fingrar
Tack till funktionären, strax innan västerbron på andra varvet, som knöt min ena sko. Hade innan det gjort två taffliga försök att knyta skon med stelfrusna pinnar till fingrar