Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathon i Gävle
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla glada!
Jag skulle vilja dra igång ett större löp-event i Gävle.
Min vision är att det ska vara ett lopp med 10, 21, och 42km som alternativ.
Det mesta av banorna ska ligga på stigar och skogsvägar.
Det ska inte vara något varvlopp (ex. att 42 km

tipset är att söka samarbeta med de som ordnar snarlika lopp av denna typ av lopp i Gävle med omnejd

såsom Gävle Halvmarathon, Gävle Skogsmarathon, Högbobiken. vildmarksmilen

Jag tycker det låter jättespännande och intressant! (t+) Jag skulle definitivt delta om det passade med tid och datum och så, och gärna på den längsta distansen i så fall. Hoppas ni lyckas ordna ihop nåt arrangemang! 🙂

Jo jag har tänkt att ta kontakt med dom arrangörerna också.
Alla dom har bitar av det jag söker och det är alltid bra att ta del av andras erfarenheter.
Det vore så roligt om det blev något så pass bra att det skulle kunna locka folk från både de kringl

Jag tycker det låter jätteintressant (t+)

Kul med fler lopp till Gävle-trakten 🙂 Och än roligare med terränglopp!
Själva upplägget med 1/4, 1/2 och maraton låter väldigt mycket som Gävle Skogsmarathons upplägg, de körde ju just den grejen i höstas. Men det behöver väl inte betyda att det inte f

Ok! Jag tittade på deras hemsida och det är ju faktiskt väldigt nära vad jag söker. Det här var helt okänt för mig, kan inte minnas att jag sett något om det innan. Hoppas att det blir en omgång 2016 också!

Ja, det hoppas jag oxå, och att det inte hamnar samma helg som Stockholm Halvmarathon. Blir det en annan helg, gärna lite in i september, så finns det stor risk/chans/möjlighet till att jag deltar 🙂
__
Fredrik