Quote from Guest on 26 August 2010, 08:39Ska göra min första matathon tävling (Berlin) om en månad. Det vore kul att göra den under 4h vilket ger 5:41 min/km. Har i sommar gjort 10km på <42 min (4:12 min/km) och halvmaran på <1h 41min (4:46 min/km). Har funderat på att gå ut i 5:30 tempo vilket
Ska göra min första matathon tävling (Berlin) om en månad. Det vore kul att göra den under 4h vilket ger 5:41 min/km. Har i sommar gjort 10km på <42 min (4:12 min/km) och halvmaran på <1h 41min (4:46 min/km). Har funderat på att gå ut i 5:30 tempo vilket
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 08:49Kör 5,20 tempo o håll det hela vägen. 🙂
Tror säkert att sub 4 är realistiskt
Kör 5,20 tempo o håll det hela vägen. 🙂
Tror säkert att sub 4 är realistiskt
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 08:52Har likvärdiga resultat som dig på milen samt halvan.
Jag gick ut i 5 minuterstempo. efter 30 km tappade jag fart å hamnade på 3.44:56 . Hade jag gjort första idag med lite insikt hade jag nog lagt mig på 5:15, någonstans där tror jag att jag hade klarat
Har likvärdiga resultat som dig på milen samt halvan.
Jag gick ut i 5 minuterstempo. efter 30 km tappade jag fart å hamnade på 3.44:56 . Hade jag gjort första idag med lite insikt hade jag nog lagt mig på 5:15, någonstans där tror jag att jag hade klarat
Quote from Susan Hartley on 26 August 2010, 08:57Jag springer inte tillnärmelsevis lika snabbt som du gör på milen och halvmaran, men jag sprang Stockholm marathon sub 4 h i juni. Jag tror precis som de andra att du inte kommer att få några problem att gå under 4 h, men till syvende och sist så handlar
Jag springer inte tillnärmelsevis lika snabbt som du gör på milen och halvmaran, men jag sprang Stockholm marathon sub 4 h i juni. Jag tror precis som de andra att du inte kommer att få några problem att gå under 4 h, men till syvende och sist så handlar
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:01Jag hade 3:50 i Stockholm i somras på min debut. Trots att jag gick ut lugnt och hade 1.50 på halvmaran så tog det emot i slutet. Utan att på något sätt gå in i väggen kunde jag helt enkelt inte springa fortare än 2.00 på andra halvan. Så lite luft i kalk
Jag hade 3:50 i Stockholm i somras på min debut. Trots att jag gick ut lugnt och hade 1.50 på halvmaran så tog det emot i slutet. Utan att på något sätt gå in i väggen kunde jag helt enkelt inte springa fortare än 2.00 på andra halvan. Så lite luft i kalk
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:12Jag tror att du kan sikta på under 3:45 med tanke på att du är så pass snabb på milen. Visst handlar det om mer än så, men jag jämför med mig själv som gör milen på ca 46 minuter och StM på 3:50 i år.
Jag har kanske lite mer distanstålighet då jag nästan
Jag tror att du kan sikta på under 3:45 med tanke på att du är så pass snabb på milen. Visst handlar det om mer än så, men jag jämför med mig själv som gör milen på ca 46 minuter och StM på 3:50 i år.
Jag har kanske lite mer distanstålighet då jag nästan
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:24Om jag vore i dina skor (haha) så hade jag sprungit ett långpass på 34-35 km i 5:50-tempo i helgen, för att testa den långa distansen. Sen vet du. 🙂
Om jag vore i dina skor (haha) så hade jag sprungit ett långpass på 34-35 km i 5:50-tempo i helgen, för att testa den långa distansen. Sen vet du. 🙂
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:37Vad du klarar och bör sikta på får du nog känna efter själv. Det beror på uthålligheten, för snabbheten räcker och blir över.
Ett bra marathonlopp skall gå i precis jämn fart. En gång, på sju försök, har jag nästan klarat det. Du sackar nog lite på slute
Vad du klarar och bör sikta på får du nog känna efter själv. Det beror på uthålligheten, för snabbheten räcker och blir över.
Ett bra marathonlopp skall gå i precis jämn fart. En gång, på sju försök, har jag nästan klarat det. Du sackar nog lite på slute
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 11:05Jag skall också göra maradebut i Berlin precis som dig Peter och vi har ungefär samma målsättning, sub 4.
Är någon minut långsammare än dig på milen, persat 1:35 på halvmara på en flack bana likt Berlins och gjort ytterligare några halvor under 1:40.
Mål
Jag skall också göra maradebut i Berlin precis som dig Peter och vi har ungefär samma målsättning, sub 4.
Är någon minut långsammare än dig på milen, persat 1:35 på halvmara på en flack bana likt Berlins och gjort ytterligare några halvor under 1:40.
Mål
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 11:08"under sub 4", blir det samma som sub 3? 🙂
(sub betyder under)
"under sub 4", blir det samma som sub 3? 🙂
(sub betyder under)