Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 11:13Nej, under sub 4 är < 3:59:59 🙂
Fysiskt verkar du gott och väl ha kapacitet att springa en bra bit under 4 timmar, det enda som kan ställa till det är bristande erfarenhet. Det är tyvärr vanligt att man presterar långt ifrån sin kapacitet första gången
Nej, under sub 4 är < 3:59:59 🙂
Fysiskt verkar du gott och väl ha kapacitet att springa en bra bit under 4 timmar, det enda som kan ställa till det är bristande erfarenhet. Det är tyvärr vanligt att man presterar långt ifrån sin kapacitet första gången
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 11:52Tack för alla synpunkter.
Har tänkt köra +30km i morgon i hyfsat lugnt tempo och precis som du skriver Pontus fortsätta månaden som är kvar med tänkt tävlingsfart på ca 25km pass. 5:20 min/km kanske vore något, skulle ju ge 3h45min isf.
Synpunkter?
Tack för alla synpunkter.
Har tänkt köra +30km i morgon i hyfsat lugnt tempo och precis som du skriver Pontus fortsätta månaden som är kvar med tänkt tävlingsfart på ca 25km pass. 5:20 min/km kanske vore något, skulle ju ge 3h45min isf.
Synpunkter?
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 12:22Jag sprang min första mara i år och hade också sub 4 som mål. Precis som du trodde jag att 5:30 skulle räcka som tempo, men det visade sig väldigt svårt att hålla tempot uppe på sista milen. Jag gick i mål på 4:06. Nästa gång kommer jag nog gå ut i 5:15 t
Jag sprang min första mara i år och hade också sub 4 som mål. Precis som du trodde jag att 5:30 skulle räcka som tempo, men det visade sig väldigt svårt att hålla tempot uppe på sista milen. Jag gick i mål på 4:06. Nästa gång kommer jag nog gå ut i 5:15 t
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 12:40Oj, jag har nog väldigt höga tankar om mig själv.
Ska också göra min första mara, i övermorgon. Tycker att ett behagligt tempo är ca 5:30/km på lite längre sträckor. Klarar milen strax under 50 min. Sprang ett testlopp, själv, för 2,5 veckor sedan i mkt
Oj, jag har nog väldigt höga tankar om mig själv.
Ska också göra min första mara, i övermorgon. Tycker att ett behagligt tempo är ca 5:30/km på lite längre sträckor. Klarar milen strax under 50 min. Sprang ett testlopp, själv, för 2,5 veckor sedan i mkt
Quote from Susan Hartley on 26 August 2010, 12:50Helen: Du kommer inte ha några problem med att komma under fyra timmar! 🙂 Du har ju dessutom en hel del mil i benen och därtill ett pass som är över 80 km.
Helen: Du kommer inte ha några problem med att komma under fyra timmar! 🙂 Du har ju dessutom en hel del mil i benen och därtill ett pass som är över 80 km.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 13:01Tack Johanna, åhh nu blev jag ungefär 10 cm längre. All peppning mottages tacksamt.
Det jag ändå skall intala mig själv är att inte "rusa" med i början utan att lugnt och fint bli varm i kroppen och komma in i det där sköna flytet.
Tack Johanna, åhh nu blev jag ungefär 10 cm längre. All peppning mottages tacksamt.
Det jag ändå skall intala mig själv är att inte "rusa" med i början utan att lugnt och fint bli varm i kroppen och komma in i det där sköna flytet.