Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis flyttat till fjällen. Där jag bodde tidigare var det ganska platt landskap, få backar, lite uppförs. Här får jag träna i fjällsterräng. Väldigt branta backar åt alla håll alltså. Nu är jag lite fundersam på hur jag ska lägga upp marathonträ

Det är enklare att träna efter tid istället för sträcka.

Jo, men jag har ju min fina GPS-pulsklocka så jag har ju möjlighet att springa efter sträcka. Fjällen lyckas inte avskärma mig från sateliterna.

Jag skulle tro att det går precis lika bra att springa samma tid som tidigare och låta sträckan bli kortare. Även om maran i sig är platt så kommer du att ha bra nytta av benstyrkan från backlöpningen.

Konditionsindrottare vallfärdar till höghöjdsterräng. Du kommer bara bli extra stark i ben och lungor. Om farten sjunker på vissa pass spelar mindre roll. Verkar vara bra komplement att köra lite fart på bandet.

Oj, längst upp i norge (nästan)!
Spring långpassen c:a 1.5-2.5 timmar, det bör räcka sen spelar inte distansen så stor roll. Och njut av fjällvärlden - fan vad jag är avundsjuk!

Okej, det blir säkert bra att köra ungefär så som jag tänkt då. Lite frustrerande bara när jag inte kommer mig så långa sträckor som jag är van vid. Men jag får vänja mig helt enkelt. Lite svårt att anpassa farten också. Lätt att springa för fort. Men, an

Sluta nu! Jag klarar inte mer! 🙂

Det låter som snö till midsommar och sedan mygg.
Här nere blåser det bara.

Hehe. Jo fin chans att åka hit faktist. Jag är uppväxt med att åka slalom (tävlade i barndomen/ungdomen) och att få åka till fjällen har alltid var något jag längtat efter. Så speciellt kul att få bo här då, även om jag inte hittat till den lokala slalomb