Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarschfraktur - LL kört??
You need to log in to create posts and topics.

12

Oh my god! Diagnos marschfraktur. Fast enligt röntgen inga trasiga skelettdelar. Men lik förbannat jäkligt ont. 3 veckor kvar till Lidingöloppet - vad tror ni - är det bara att sälja startplatsen??

Du lär ju inte kunna springa i alla fall. Krya på sig!

Marschfraktur = stressfraktur?

Om så, sälj startplatsen. Ingen tvekan.

Du kan göra en sådan knasgrej som jag gjorde -01 då jag bara hade LL kvar på min första Klassiker och fick benhinneinflammation, gå. Ett par Voltaren och gång från början till slut, så fixade jag det på 4,30 h. Inget som jag rekommenderar förvisso (fick i

Det är viss skillnad på marschfraktur och benhinneinflammation. Har du marschfraktur så vill du inte belasta och lär inte springa något LL. Det vore att be om värre problem.

Nä ni har helt rätt. Klart du Anna inte ens tänka på att komma till starten. Börja du med rehab i stället ås du kommer snabbare tillbaka. Min dumhet gjorde jag för 10 år sedan så det är en ungdomsynd, kanske. 🙂

Nej, Anna kan inte börja med rehab nu. Om man nyss har fått diagnosen stressfraktur kan man börja med ultramjuk rehabträning om minimum sex veckor. Vill man hålla sig i någon slags form fram till dess kan man max syssla med vattenjogging och simning (sim

Och även i frågan stressfrakturer finns det grader i helvetet, Anders.

Men LL är inte att rekommendera.

Jodå Anna, det finns grader i helvetet. Det jag talar om är den behagligaste graden. Efter det, om man missköter det, blir det värre = längre läktid.

Å herre gud. Ja, det är väl bara att glömma då. Tack för alla svar! Och nej, jag tror inte att jag går runt 🙂 Men så jävla surt!! Jaja, det är bara en tävling. Eller?? 🙂

12