Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hiss eller diss?

Har bokat massage till på onsdag, alltså fyra dagar innan varvet. Är det bra eller dåligt? Vad säger funbeat-panelen?

Jag brukar oftast gå på massage 2 dagar innan en viktig långlopp.
Som nu så kommer jag massera mig 2 dagar innan Stockholm´s maran och på måndagen efter (i återhämtningssyfte) pga. jag ska springa Broloppet veckan efter.

Jag vet inte hur mycket det egent

Diss för min del. Visst är det skönt, men min kropp går ner i vila efter massage och jag kan känna mig segare än vanligt. Jag kör med stretching och lite compex för att mjuka upp musklerna istället.

Efteråt tar jag gärna massage 🙂

Hiss! Jag har gjort det både inför mina senaste "stora" lopp, bland annat LL och benen har varit jättepigga.

Jag skulle inte göra det dagen innan ett lopp, men så mycket som fyra dagar innan - hiss. 🙂

Jag har en benmassage inbokad vid lunchtid på onsdag så jag är på. (t+)

🙂

Massage som i "trycka bort triggerpunkter" har jag också gjort några dagar före både halvmara och LL och benen kändes frächare!

5-1 so far. 🙂

Jag håller med G-man, mina ben blir altid lite sega efter en massage och för mig är det något jag snarare gör som en belöning/återhämtning efter loppet. MEN segheten varar bara nån dag för mig, så fyra dagar skulle inte vara nåt problem. Lycka till på lör

hiss ! 4 dagar före rätt så perfekt. Du får pigga ben.

12