Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

DissHiss
Efter behandling brukar det gå klart segare första passet .Hinner du vila ett par dygn efter massagen,samt ta ett lättare pass i god tid innan tävlingen är det Hiss .Då brukar kroppen svara som bäst.Så 4 dygn låter som i minsta laget.

Så långt innan ser jag inget problem, tvärtom. Du ska väl ändå ut på ett sista pass typ 3 dagar innan loppet? Ett kort fartlekspass om typ 4 km för att reta kroppen lite gör susen. Ta i precis lagom så att kroppen nästan får det den vill ha, men ändå inte

Vad tror ni om massage för nacke/axlar nu såhär 1 dag innan? Har blivit så stel att jag har lätt ont, är rädd att jag får jätteont när jag springer imorn, har fått det innan när jag varit stel. Men funderar på om det "händer" nåt i kroppen rent allmänt ef

det frigörs ganska mycket slaggprodukter i kroppen vid massage - sedan hur mycket det påverkar din löpning har jag svårt att säga.

När jag känner sådan stelhet i nacke och axlar så brukar ibumetin (eller annan värktablett med ibuprofen) fungera bra - den

Usch att ha så ont att man måste ta värktabletter! Stackars! 🙁

Jenny, köp ett muskelliniment och smörj in området med. Har Du någon som kan massera in det lite lätt, som en body lotion ungefär, så är det bra. Gör lite lätt "morgongymnastik", armarna up

Tack! Har en typ av muskelliniment hemma så det får bli den då, ska se vem jag kan få till att massera in det lite lätt bara, får fjäska för någon 🙂 Skippar massagen, känns inte helt rätt dagen innan såhär samtidigt som jag läste min berättelse från för

det är inga problem att gå på massage dagen innan, informera massören så att h*n kan ta hänsyn till det i sin behandling.

MVH

yrkes verksam cetrtifierad massör/ idrottsmassör.

Som väl är händer det inte särskilt ofta numera, men eftersom jag är medveten om att det orsakar spänningshuvudvärken jag får då så är det bättre att ta en tablett direkt när jag märker att stretch inte räcker till.
Det är inte så ofta som en gång per mån

BILD:http://amyfortier.files.wordpress.com/2009/06/iliotibial-band-syndrome.jpg

12