Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaxa inför gbgvarvet?
You need to log in to create posts and topics.

12

Sprang en halvmara i lördags på 2:01:51 och skulle vilja komma under 2 h på gbgvarvet. Vad är det bästa jag kan göra för att få ner tiden?

Intervaller 2000*xxx eller långlöpning?
1000 intervaller? Backträning?
Ska jag köra någon långlöpning till innan gb

Tror folkfesten i göteborg drar ner din tid minst två minuter!

Är nog omöjligt att svara på utan mer indata. Vad är du dålig på? Orkade du hålla farten hela vägen eller tappade du mycket andra halvan? 2000m intervaller är ju bra men har du inte ork för hela sträckan hjälper föga hur snabb du är.

De första 5 km gick på 27:30 och de 5,1 sista på ca 32 🙁 Kände mig fräsch de första 15 km.

Ska jag klämma in ett långpass till innan gbgvarvet?

Jag skulle nog köra minst ett långpass innan, det är ju fyra veckor kvar.

kan man tjäna lite tid på att ha eget vätskebälte under göteborgsvarvet? kan väl annars
bli lite kö och förlorad tid vid vätskestationerna.

Jag kan bara svara för mig själv och olägenheten med vätskebälte upplever jag som större än trängseln. Nu har jag bara sprungit två gånger, men första gången startade jag i näst sista ledet och var frustrerad över trängseln på banan men inte direkt vid vä

Vågar man ta och springa en tävling på 10 km lördagen innan gbg varvet, utan att känna sig sliten på den stora dagen. Eller kan det till & med vara bra att ta ett sista ”fart pass” innan den riktiga tävlingen. Sprang för 2 veckor sedan en halvmara på 1,3

Ingen fara att springa ett 10 km´s lopp en vecka innan varvet. Ska själv springa Springtime ( 10 km ) i Helsingborg veckan innan. En bra genomkörare tycker jag.

Det var så jag tyckte också!

12