Quote from Guest on 13 September 2008, 08:33I en annan tråd (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=284849) fanns de en länk till http://www.sct.nu/traning/traningslara/pulsetraining.htm, där man diskuteras olika pulszoner.
På sidan ser jag till min fasa åter räkneformeln med vilket m
I en annan tråd (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=284849) fanns de en länk till http://www.sct.nu/traning/traningslara/pulsetraining.htm, där man diskuteras olika pulszoner.
På sidan ser jag till min fasa åter räkneformeln med vilket m
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 08:43Du syftar på stycket:
"Maxpulsen kan beräknas med en åldersbaserad formel, t.ex. 220-ålder. Denna typ av formler fungerar bra på den genomsnittliga personen, men dåligt på den enskilda individen. Se till att testa fram din maxpuls genom att läsa av pulsen
Du syftar på stycket:
"Maxpulsen kan beräknas med en åldersbaserad formel, t.ex. 220-ålder. Denna typ av formler fungerar bra på den genomsnittliga personen, men dåligt på den enskilda individen. Se till att testa fram din maxpuls genom att läsa av pulsen
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 09:54Frågan kanske inte hör hemma här direkt, men är inte alla pulsklockors beräkning av kaloriförbrukning baserat på någon liknade "ålders-vikts-medelsvensson-formel"?
Resonmenaget med mjölsksyratröskel låtter vettigt. Så jag ska ut nu och testa det. Men det
Frågan kanske inte hör hemma här direkt, men är inte alla pulsklockors beräkning av kaloriförbrukning baserat på någon liknade "ålders-vikts-medelsvensson-formel"?
Resonmenaget med mjölsksyratröskel låtter vettigt. Så jag ska ut nu och testa det. Men det
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 10:04Då kan man ta sin medelpuls på VR och använda som "mjölksyratröskel".
Då kan man ta sin medelpuls på VR och använda som "mjölksyratröskel".
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 10:33Hej Björn.
"Frågan kanske inte hör hemma här direkt, men är inte alla pulsklockors beräkning av kaloriförbrukning baserat på någon liknade "ålders-vikts-medelsvensson-formel"?"
Nej, inte för alla. Men för många "normalklockor" tex min Sigma PC 15, är de
Hej Björn.
"Frågan kanske inte hör hemma här direkt, men är inte alla pulsklockors beräkning av kaloriförbrukning baserat på någon liknade "ålders-vikts-medelsvensson-formel"?"
Nej, inte för alla. Men för många "normalklockor" tex min Sigma PC 15, är de
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 18:45Min puls börja bli bättre nu ,desto mer jag träna,desto lättare är de att få mindre puls annars har den varit alldeles för hög
Min puls börja bli bättre nu ,desto mer jag träna,desto lättare är de att få mindre puls annars har den varit alldeles för hög
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 20:37Hej!
Jag måste nog erkänna att jag läste lite slarvigt. Redan när jag såg formeln slutade jag att läsa. Konstig ändå att man över huvudtaget skriver om formeln.Tyvärr verkar ju även pulsklockor har någon typ av åldersformel för maxpulsen. Så när den jät
Hej!
Jag måste nog erkänna att jag läste lite slarvigt. Redan när jag såg formeln slutade jag att läsa. Konstig ändå att man över huvudtaget skriver om formeln.
Tyvärr verkar ju även pulsklockor har någon typ av åldersformel för maxpulsen. Så när den jät
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 20:52Man behöver inte ha ett exakt värde på sin mjölksyretröskel. Med metoden som beskrivs på min hemsida, får man som motionär ett tillräckligt bra värde. Om man dessutom gör om testen med jämna mellanrum, under samma yttre förhållanden, ser man om den egna t
Man behöver inte ha ett exakt värde på sin mjölksyretröskel. Med metoden som beskrivs på min hemsida, får man som motionär ett tillräckligt bra värde. Om man dessutom gör om testen med jämna mellanrum, under samma yttre förhållanden, ser man om den egna t
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 20:58Jo, det är ett elände med pulsklockor. Jag litar inte på dem mer än att de klarar av att berätta vilken min aktuella puls är. Jag har kört med tre olika pulsklocker på ett träningspass och den som visade mest förbrända kalorier visade 100% mer än den som
Jo, det är ett elände med pulsklockor. Jag litar inte på dem mer än att de klarar av att berätta vilken min aktuella puls är. Jag har kört med tre olika pulsklocker på ett träningspass och den som visade mest förbrända kalorier visade 100% mer än den som
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 21:02Markku:Varför räcker inte 5, 10 eller 13 km?
Markku:Varför räcker inte 5, 10 eller 13 km?