Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:39Hej Fredrik
"Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen"
Du får du gärna utveckla detta resonemang. Varför det skulle vara så enligt dig.
Vänligen
P.
Hej Fredrik
"Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen"
Du får du gärna utveckla detta resonemang. Varför det skulle vara så enligt dig.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:50Markku: Jag har inget problem, mer än med mina klena ben.
Jag vet hur det känns på tröskeln och kan utgå från den.
Jag har alltid tyckt att prologer är det värsta med korta distanser och prologhosta efteråt.
Markku: Jag har inget problem, mer än med mina klena ben.
Jag vet hur det känns på tröskeln och kan utgå från den.
Jag har alltid tyckt att prologer är det värsta med korta distanser och prologhosta efteråt.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 15:32I grenen "att stiga upp på morgonen" så känner jag en fruktansvärd trötthet redan när pulsen går över 50. Det känns så illa så att jag genast måste lägga mig ner och sova igen. Jag vet dock inte om det är pga mjölksyra eller ev någonting annat. Det verkar
I grenen "att stiga upp på morgonen" så känner jag en fruktansvärd trötthet redan när pulsen går över 50. Det känns så illa så att jag genast måste lägga mig ner och sova igen. Jag vet dock inte om det är pga mjölksyra eller ev någonting annat. Det verkar
Quote from Elias Engqvist on 14 September 2008, 23:51P.: Kanske Fredrik skulle svara men jag hinner före - det verkar ju självklart att det är så som Fredrik skriver. Man tränar ju en viss disciplin (tex cykling) där man har en grenspecifik maxpuls. Därmed ska man ju jämföra sin träning i den grenen med max
P.: Kanske Fredrik skulle svara men jag hinner före - det verkar ju självklart att det är så som Fredrik skriver. Man tränar ju en viss disciplin (tex cykling) där man har en grenspecifik maxpuls. Därmed ska man ju jämföra sin träning i den grenen med max
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 08:00Hej Christer.
Fredrik skrev "Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen"
Och jag bad om en utveckling av detta resonemang, men den har hittills uteblivigt.
Jag kan inte förstå varför det kulle
Hej Christer.
Fredrik skrev "Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen"
Och jag bad om en utveckling av detta resonemang, men den har hittills uteblivigt.
Jag kan inte förstå varför det kulle
Quote from Lena O on 15 September 2008, 09:03Det låter rätt i mina öron!
Det låter rätt i mina öron!
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 09:25hur testar man och får fram en icke grenspecifik maxpuls?
hur testar man och får fram en icke grenspecifik maxpuls?
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 09:35Nu börjar vi närma oss pudelns kärna. För varför är 80% av någon puls, oavsett vad den heter, den bästa att träna vid? Är det kanske inte så att för den specifika gren man tränar i så måste man på personlig basis bestämma sina träningszoner?
Sedan kan ma
Nu börjar vi närma oss pudelns kärna. För varför är 80% av någon puls, oavsett vad den heter, den bästa att träna vid? Är det kanske inte så att för den specifika gren man tränar i så måste man på personlig basis bestämma sina träningszoner?
Sedan kan ma
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 09:46Det är ingen slump att Polartrainer erbjuder lagring av olika sporttyper. Dvs varje sporttyp har sin egna pulsintervall, tröskelzon och en hel uppsättning till med sportspecifika inställningar.
Här gör det också betydligt enklare (i min värld) att räkna
Det är ingen slump att Polartrainer erbjuder lagring av olika sporttyper. Dvs varje sporttyp har sin egna pulsintervall, tröskelzon och en hel uppsättning till med sportspecifika inställningar.
Här gör det också betydligt enklare (i min värld) att räkna
Quote from Lena O on 15 September 2008, 09:57Hur menar du Leif?
Ska du köra rodd och cykla samtidigt som du springer och simma.
Eller menar du vad måste du göra för att få fram din absoluta maxpuls.Det är enkelt. Förklarade det för någon på ck.se för inte så länge sedan.
Åk till Rinkeby och skrik
Hur menar du Leif?
Ska du köra rodd och cykla samtidigt som du springer och simma.
Eller menar du vad måste du göra för att få fram din absoluta maxpuls.
Det är enkelt. Förklarade det för någon på ck.se för inte så länge sedan.
Åk till Rinkeby och skrik