Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 07:43Angående mjölksyretest och längd på teststräcka.
Om du tittar på sidan: http://msaweb.se/Cykel/training/pulse_training.htm (rubrik: Mjölksyretröskel LTHR) så finns där värden för sträckor från 5km och uppåt.
Så det går bra med kortare sträckor också, me
Angående mjölksyretest och längd på teststräcka.
Om du tittar på sidan: http://msaweb.se/Cykel/training/pulse_training.htm (rubrik: Mjölksyretröskel LTHR) så finns där värden för sträckor från 5km och uppåt.
Så det går bra med kortare sträckor också, me
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 07:50Det är din text och hemsida! Det kan jag inte anse är en källanvisning.
Jag tror att din målgrupp har svårt att klara 4 mil tempo med bibehållet focus och liggande på lactattröskel. Det gör jävligt ont!
Det är din text och hemsida! Det kan jag inte anse är en källanvisning.
Jag tror att din målgrupp har svårt att klara 4 mil tempo med bibehållet focus och liggande på lactattröskel. Det gör jävligt ont!
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 07:54No pain, no gain.
No pain, no gain.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 08:44>Det är din text och hemsida! Det kan jag inte anse är en källanvisning. Jag tror att din målgrupp har svårt att klara 4 mil tempo med bibehållet focus och liggande på lactattröskel. Det gör jävligt ont!
Vad är problemet?
Jag håller med om att 40 km är
>Det är din text och hemsida! Det kan jag inte anse är en källanvisning. Jag tror att din målgrupp har svårt att klara 4 mil tempo med bibehållet focus och liggande på lactattröskel. Det gör jävligt ont!
Vad är problemet?
Jag håller med om att 40 km är
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 09:13Hej Markku.
Jag har kolla runt lite på "din" sida och det är kanske inte viktigt men du skriver att
"Du har troligtvis olika maxpulser vid exempelvis skilling och simning"
Vilket man, enligt mig, inte kan ha. Detta är kanske lite "ordklyveri" men man
Hej Markku.
Jag har kolla runt lite på "din" sida och det är kanske inte viktigt men du skriver att
"Du har troligtvis olika maxpulser vid exempelvis skilling och simning"
Vilket man, enligt mig, inte kan ha. Detta är kanske lite "ordklyveri" men man
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 09:34Att man har en maximal puls som är grenspecifik är inte något jag har hittat på. Alla har en maxpuls som är olika beroende på aktivitet och miljö. Det är också det enda som man motionär har praktiskt har nytta av. Om du vet vad din maxpuls är vid utomhusc
Att man har en maximal puls som är grenspecifik är inte något jag har hittat på. Alla har en maxpuls som är olika beroende på aktivitet och miljö. Det är också det enda som man motionär har praktiskt har nytta av. Om du vet vad din maxpuls är vid utomhusc
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 11:40Hej Markku
"Att man har en maximal puls som är grenspecifik är inte något jag har hittat på."
Nej jag är övertyga att du inte har hittat på det själv. Det är många som tycker att det är maxpuls dom talar om, då det är den "grenspecifika" maxpulsen dom t
Hej Markku
"Att man har en maximal puls som är grenspecifik är inte något jag har hittat på."
Nej jag är övertyga att du inte har hittat på det själv. Det är många som tycker att det är maxpuls dom talar om, då det är den "grenspecifika" maxpulsen dom t
Quote from ellen olsson on 14 September 2008, 11:46P: Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen (eller ännu hellre tröskelpulsen) så ditt ordklyveri kan vi bortse ifrån.
P: Ur träningssynpunkt är det bara intressant att träna med utgångspunkt från den grenspecifika maxpulsen (eller ännu hellre tröskelpulsen) så ditt ordklyveri kan vi bortse ifrån.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 12:35gillar tröskelpuls gillar Joe Friels bok Total Heart Rate Training
gillar tröskelpuls gillar Joe Friels bok Total Heart Rate Training
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:16Diskussionen om maxpuls börjar bli väldigt teoretisk nu. 🙂
Jag tror också att alla har en max-maxpuls. Men hur ska man fastställa det värdet? Hur vet man, med 100% säkerhet, att det är max-maxpulsen man mät upp? Hur vet man att en test på testcykel ver
Diskussionen om maxpuls börjar bli väldigt teoretisk nu. 🙂
Jag tror också att alla har en max-maxpuls. Men hur ska man fastställa det värdet? Hur vet man, med 100% säkerhet, att det är max-maxpulsen man mät upp? Hur vet man att en test på testcykel ver