Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vilka Garmin har en funktion där jag hela tiden löpande kan se min medelhastighet sedan jag startade passet? Värdefullt att ha precis som aktuell fart.
På min 305 finns det i alla fall inte, vilket är konstigt. När jag laddar upp datan efteråt finns den

På FR110 tror jag att man ser detta om du går in och läser historiken, den uppdateras med viss frekvens under pågående pass...

Men det har jag väl på min 305:a ???!!

Var tvungen att plocka fram den, låt se nu Average Pace ( Speed - Average) har jag på mitt fält längst ned till vänster ( engelsk inställning ) vid löpning, och Average Speed ( Speed - Avg) vid cykling.

Det var in

Japp, det finns för 305:an. Både medelhastighet för aktuellt varv och för hela passet.

Jag tror att det finns på alla deras modeller.

Det finns ju på 305:an, det var den som hjälpte mig att nå mitt mål på förra GV - en jättebra funktion - fattar bara inte att jag inte hittat den tidigare...

Till Infofältet i min 305:a kan jag välja "Takt - Medel" och "Medeltakt". Är det någon av de båda eller något annat som ska väljas?

Takt : steg eller tramptag per minut - kräver foodpod eller kadensmätare
Tempo : min/km
Hastighet: km/h

Du ska ha "average pace", vilket på svenska borde motsvara medeltempo. Jag har min inställd på engelska så jag vet inte vad menyalternativet heter på svenska, men tempo borde det vara.

Den svenska översättningen på olika fält har varit eller är dålig så det rekommenderas att köra på engelska. Blir lättare att hitta rätt då.