Quote from Camilla Höög on 5 October 2011, 15:45Garmins översättning är i det här fallet felaktig och har inget med definitioner att göra. Min 305:a är numera skrotad så jag kan inte kolla exakt hur det var, men jag har för mig att den översatta 2 olika saker till takt så man inte kunde se skillnad på
Garmins översättning är i det här fallet felaktig och har inget med definitioner att göra. Min 305:a är numera skrotad så jag kan inte kolla exakt hur det var, men jag har för mig att den översatta 2 olika saker till takt så man inte kunde se skillnad på
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 19:32Pace kan användas för flera saker, precis som de svenska motsvarigheter som används i gränssnittet i många fall är det inte ett väldefinierat begrepp, vilket är min poäng. Det kan användas för både takt och fart t.ex.
Det är inte så mycket att översättni
Pace kan användas för flera saker, precis som de svenska motsvarigheter som används i gränssnittet i många fall är det inte ett väldefinierat begrepp, vilket är min poäng. Det kan användas för både takt och fart t.ex.
Det är inte så mycket att översättni
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 20:29Pace jeans
BILD:http://www.lager157.com/wp-content/uploads/2010/05/Pace-jeans1-452x675.jpgPacemaker
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=9bfe2bc58c6340f28027b67b3389c3d3.jpg&Size=
Pace jeans
BILD:http://www.lager157.com/wp-content/uploads/2010/05/Pace-jeans1-452x675.jpg
Pacemaker
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=9bfe2bc58c6340f28027b67b3389c3d3.jpg&Size=
Quote from Camilla Höög on 5 October 2011, 21:17Engelska och svensk översättning i 305:an:
Pace = Takt
Cadence = Takt
Pace - Lap = Takt - etapp
Cadence - Lap = Takt - etapp
Pace - Average = Takt - medel
Cadence - Avg = Takt - medel
Pace - Best = Takt - bästa
Pace - Last Lap = Takt - senaste etappJag
Engelska och svensk översättning i 305:an:
Pace = Takt
Cadence = Takt
Pace - Lap = Takt - etapp
Cadence - Lap = Takt - etapp
Pace - Average = Takt - medel
Cadence - Avg = Takt - medel
Pace - Best = Takt - bästa
Pace - Last Lap = Takt - senaste etapp
Jag
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 21:24De hade gärna fått använda kadens på svenska, det är helt klart.
De hade gärna fått använda kadens på svenska, det är helt klart.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 21:43Tack Magnus H. Valde "Takt-Medel" enligt ditt inlägg kl. 12:39 och genom det fick jag min medelhastighet både på cykel och löpning (t+)
Märkligt att både "Takt-Medel" och "Medeltakt" skrivs Medeltakt i infofältet.
Tack Magnus H. Valde "Takt-Medel" enligt ditt inlägg kl. 12:39 och genom det fick jag min medelhastighet både på cykel och löpning (t+)
Märkligt att både "Takt-Medel" och "Medeltakt" skrivs Medeltakt i infofältet.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 22:02Anders, vet du vad "Medeltakt" på 305:an är? Jag misstänker det är Cadence - average.
Anders, vet du vad "Medeltakt" på 305:an är? Jag misstänker det är Cadence - average.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 22:08I Garmin 305 kan du se medelhastighet sedan träningsturens start.
Jag använder valet MEDELTAKT (min/km sedan start). Dessutom använder jag TAKT för att se exakt vilket takt jag håller (min/km) precis för stunden.På Garmin 305 är det så att du under in
I Garmin 305 kan du se medelhastighet sedan träningsturens start.
Jag använder valet MEDELTAKT (min/km sedan start). Dessutom använder jag TAKT för att se exakt vilket takt jag håller (min/km) precis för stunden.
På Garmin 305 är det så att du under in
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 22:10Allt står med i manualen inkl. alla fönsterval som finns. Där finns allt du kan tänka dig. Saknar bara möjligheten att se estimerad/uppskattad sluttid utifrån den medelhastigeht eller det tempo/takt som man håller och de antal km man tänkt sig köra.
Allt står med i manualen inkl. alla fönsterval som finns. Där finns allt du kan tänka dig. Saknar bara möjligheten att se estimerad/uppskattad sluttid utifrån den medelhastigeht eller det tempo/takt som man håller och de antal km man tänkt sig köra.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 22:29Jag har i alla fall fått det att funka nu med medelhastighet på både löp o cykel.
Jag har i alla fall fått det att funka nu med medelhastighet på både löp o cykel.