Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Av hälsoskäl blir löpningen lidande. På senare tid har jag bara kunnat jogga i snitt en gång i veckan, ca 30-40 min. Jag går mycket varje dag med mina hundar, men det tar ju inte så värst på flåset.
Och ibland undrar jag stillsamt om det överhuvudta

Allt är bättre än noll pass, så kör du så mycket du kan och se tiden an. I framtiden kanske det blir möjlighet att lägga till ett till, eller kanske till och med fler. Men gör det du kan med det du har möjlighet nu, det räcker gott.

hejsan. du kanske kan växla lite med att cykla och simma så kommer konditionen att springa igång så småningom. det är oxå roligt att växla olika grenar för att hålla humöret uppe. lycka till 🙂 catrine

Catherine, ett löppass i veckan är inte meningslöst om det inte påverkar din fotskada negativt.
Det viktiga är att du blir bra från din fotskada.

Hej,
Tack för era svar! Jag inser att min text i "Om mig" förvillar lite. Foten är någorlunda under kontroll numera. Barfotatrenden är för mig ingen trend, utan absolut nödvändig! Har nu kört fotträning och tunna skor, allt från five fingers till badskor

Om ditt mål är att träna 2 ggr i veckan, betyder 1 pass att du är halvvägs! (t+)

Håller med Leif, ett pass i veckan är halvvägs till två ju! Klart det ger något!

Gör jättestor skillnad! Just att du fr upp pulsen ordentligt, och flåsar, är tecknet på att det verklgien gör nytta

Tack för peppet, känns gott och kommer helt klart att hjälpa mig ut på nästa pass! (L)

När värken är som värst kanske det inte är så mysigt att träna direkt. Men även promenader kan faktiskt göra nytta, det beror helt på hur svår värk du lider av och hur raskt den tillåter dig att gå.

Vissa får lindring av träning, andra inte. Håller tumm

12