Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 13:10Här är ytterligare ett tips...
Ifall det mentala sitter i att du inte orkar springa mer än till exempel 7 kilometer eller så...
Spring inte mer än 7 kilometer då...
Så här menar jag:Använd gärna några av de andra tipsen på träningsupplägg för att öka
Här är ytterligare ett tips...
Ifall det mentala sitter i att du inte orkar springa mer än till exempel 7 kilometer eller så...
Spring inte mer än 7 kilometer då...
Så här menar jag:
Använd gärna några av de andra tipsen på träningsupplägg för att öka
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 13:33Visst sitter mycket i huvét.
Ofta man stuckit ut på en runda och har tänkt sig ex 5 km, men när man har 1 km kvar så tycker man att man är pigg och tycker man kan lägga till 5 km till, men när det gått några km är man helt slut.
Inte är det hastigheten
Visst sitter mycket i huvét.
Ofta man stuckit ut på en runda och har tänkt sig ex 5 km, men när man har 1 km kvar så tycker man att man är pigg och tycker man kan lägga till 5 km till, men när det gått några km är man helt slut.
Inte är det hastigheten
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 15:57@Elisabeth Borg: Korta intervaller kan till exempel vara 30 sekunders löpning avlöst av 30 sekunders gång, eller tvärsprint uppför en backe på 25-50 meter, och sedan promenera nerför backen igen och börja om. Långa intervaller kan vara hård löpning i åtta
@Elisabeth Borg: Korta intervaller kan till exempel vara 30 sekunders löpning avlöst av 30 sekunders gång, eller tvärsprint uppför en backe på 25-50 meter, och sedan promenera nerför backen igen och börja om. Långa intervaller kan vara hård löpning i åtta
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 16:10Håller inte med dig Anders.
Det kan vara ganska svårt att veta hur lågt man måste ligga i puls för att orka långpass! (eller öka sträckan som det handlar om i detta fallet)
Håller inte med dig Anders.
Det kan vara ganska svårt att veta hur lågt man måste ligga i puls för att orka långpass! (eller öka sträckan som det handlar om i detta fallet)
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 16:30Tackar för tipsen!
Tackar för tipsen!
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 22:51Kollade TS kalender.
Vill du klara av att springa längre, spring mer. Inte svårare/lättare än så. Gör det så ofta du kan, långsamt och försiktigt. Riktlinjen "du skall kunna prata samtidigt" är bra.
Så, varför inte bara bestämma dig för att springa lån
Kollade TS kalender.
Vill du klara av att springa längre, spring mer. Inte svårare/lättare än så. Gör det så ofta du kan, långsamt och försiktigt. Riktlinjen "du skall kunna prata samtidigt" är bra.
Så, varför inte bara bestämma dig för att springa lån
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 07:16Håller med Anders.
Det finns kanske 2 "sanningar":
1. Vill du bli bra på at springa - spring så mycket som möjligt.
2. Säger kroppen ifrån - låt den bestämma.Sidospår 1.
Vi är olika och vi kan lura oss själva.
När jag kutade ensam och kände mindre lu
Håller med Anders.
Det finns kanske 2 "sanningar":
1. Vill du bli bra på at springa - spring så mycket som möjligt.
2. Säger kroppen ifrån - låt den bestämma.
Sidospår 1.
Vi är olika och vi kan lura oss själva.
När jag kutade ensam och kände mindre lu
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 11:10Kimberly, du har fått många bra tips här. Att blanda med gång tror jag är det bästa. Ett vanligt fel är att man springer med för långa steg i förhållande till farten. Att det känns så jobbigt för dig tyder på att det kan vara så. För långa steg innebär at
Kimberly, du har fått många bra tips här. Att blanda med gång tror jag är det bästa. Ett vanligt fel är att man springer med för långa steg i förhållande till farten. Att det känns så jobbigt för dig tyder på att det kan vara så. För långa steg innebär at
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 19:09Kimberly du springer naturligtvis för fort. Å du springer för ensamt. Det du skulle behöva är en tjej som kutar tillsammans med dig och babblar som ni ju alltid gör när två av ert kön kommer tillsammans. Innan ni pratat klart om inkentinken så har det nog
Kimberly du springer naturligtvis för fort. Å du springer för ensamt. Det du skulle behöva är en tjej som kutar tillsammans med dig och babblar som ni ju alltid gör när två av ert kön kommer tillsammans. Innan ni pratat klart om inkentinken så har det nog