Quote from Guest on 23 October 2012, 19:10Okej, man ska ju springa långpass långsamt och fartpass snabbt, men det kan ju finnas gränser ändå. När jag springer ensam och bara såsar omkring kan det lätt bli runt 7 min/km på inte alls särskilt långa pass. Men när jag springer med andra kan jag utan
Okej, man ska ju springa långpass långsamt och fartpass snabbt, men det kan ju finnas gränser ändå. När jag springer ensam och bara såsar omkring kan det lätt bli runt 7 min/km på inte alls särskilt långa pass. Men när jag springer med andra kan jag utan
Quote from Funbeat user on 23 October 2012, 19:20Alla har mentala spärrar ibland. De är nog oftast större inom andra delar av livet än löpning och idrott. Inom löpningen är spärrarna dessutom ganska lätta och ofarliga att kämpa mot och försöka övervinna. Spärrarna beror på att det finns en mental efters
Alla har mentala spärrar ibland. De är nog oftast större inom andra delar av livet än löpning och idrott. Inom löpningen är spärrarna dessutom ganska lätta och ofarliga att kämpa mot och försöka övervinna. Spärrarna beror på att det finns en mental efters
Quote from Funbeat user on 23 October 2012, 22:13Inte så supererfaren vad gäller just löpningen, men har märkt att jag kan "glömma bort" att hålla tempot och komma på mig själv då och då att det blivit lite väl bekvämt och dags att gasa på lite.
Inte så supererfaren vad gäller just löpningen, men har märkt att jag kan "glömma bort" att hålla tempot och komma på mig själv då och då att det blivit lite väl bekvämt och dags att gasa på lite.
Quote from Funbeat user on 23 October 2012, 22:44Man behöver ju inte ha klockan med sig.
Man behöver ju inte ha klockan med sig.
Quote from Funbeat user on 23 October 2012, 22:56Jag tror att lugna passen kan vara ungefär hur lugna som helst, och att tiden man är ute är viktigare här. Det finns säkert pulszoner och forskning om detta som du kan kolla upp. Jag tror också det är väldigt nyttigt att plåga sig på typ backträning och i
Jag tror att lugna passen kan vara ungefär hur lugna som helst, och att tiden man är ute är viktigare här. Det finns säkert pulszoner och forskning om detta som du kan kolla upp. Jag tror också det är väldigt nyttigt att plåga sig på typ backträning och i
Quote from Funbeat user on 23 October 2012, 23:08Det finns absolut mentala spärrar. Förr tyckte jag att 20 km var en jobbig och lång distans men nu har det blivit en normal träningsrunda. Sprang marathon häromveckan och det var definitivt inte så jobbigt som jag trott (även om jag tog det väldigt lugnt)
Det finns absolut mentala spärrar. Förr tyckte jag att 20 km var en jobbig och lång distans men nu har det blivit en normal träningsrunda. Sprang marathon häromveckan och det var definitivt inte så jobbigt som jag trott (även om jag tog det väldigt lugnt)
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 06:58Frågan är hur mycket slet 5:30 i 16 km på din kropp?
Frågan är hur mycket slet 5:30 i 16 km på din kropp?
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 07:31ang mentala spärrar: jag tror om man klara av något nytt eller något som utmana dig få man en stort lyft i självförtroende.
Jag är en simmare och har ingen problem att simma långt och hårt. jag har simmat i ca 22år (med en 10år paus när jag fylde 21).
ang mentala spärrar: jag tror om man klara av något nytt eller något som utmana dig få man en stort lyft i självförtroende.
Jag är en simmare och har ingen problem att simma långt och hårt. jag har simmat i ca 22år (med en 10år paus när jag fylde 21).
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 11:36"En annan mental gräns (och det är det här som riktigt bekymrar mig) är att jag (tydligen) anser sexminuterstempo vara normaltempot för mig. Ja, det är nästan som om jag tror att om man springer en mil på 50 minuter så springer man i sexminuterstempo. Så
"En annan mental gräns (och det är det här som riktigt bekymrar mig) är att jag (tydligen) anser sexminuterstempo vara normaltempot för mig. Ja, det är nästan som om jag tror att om man springer en mil på 50 minuter så springer man i sexminuterstempo. Så
Quote from Funbeat user on 24 October 2012, 22:07Ja, det där med mental eftersläpning tror jag också på. Jag tränar och tävlar iofs regelbundet, men det verkar ändå vara väldigt svårt för mig att förstå att jag faktiskt kan springa fortare nu än för några år sedan.
Jag kan också glömma bort att hålla t
Ja, det där med mental eftersläpning tror jag också på. Jag tränar och tävlar iofs regelbundet, men det verkar ändå vara väldigt svårt för mig att förstå att jag faktiskt kan springa fortare nu än för några år sedan.
Jag kan också glömma bort att hålla t