Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 22:14Sällan män behöver tillföra extra järn till kosten.
Vi andra däremot... suck...
Sällan män behöver tillföra extra järn till kosten.
Vi andra däremot... suck...
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 09:16Markus:
"Vad jag har läst så ökar inte halten röda blodkroppar med träning, faktum är att det är lite åt det motsatta hållet, mer vältränade personer får aningen TUNNARE blod för att det ska flyta lättare i högt tempo. Främst är det hjärtats pumpförmåga
Markus:
"Vad jag har läst så ökar inte halten röda blodkroppar med träning, faktum är att det är lite åt det motsatta hållet, mer vältränade personer får aningen TUNNARE blod för att det ska flyta lättare i högt tempo. Främst är det hjärtats pumpförmåga
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 10:29Läste för övrigt om en studie (var det in RW tro?) där x antal vältränade personer levde i ett höghöjdshus och x antal personer levde utanför huset, under "normala" förutsättningar.
Förutom att de levde åtskilt så såg deras liv exakt likadant ut, de åt s
Läste för övrigt om en studie (var det in RW tro?) där x antal vältränade personer levde i ett höghöjdshus och x antal personer levde utanför huset, under "normala" förutsättningar.
Förutom att de levde åtskilt så såg deras liv exakt likadant ut, de åt s
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 11:19ja det var i senaste Runners
ja det var i senaste Runners
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 12:18Ja, med halt menar jag koncentration.
Ja, med halt menar jag koncentration.
Quote from Catharina Brattlin on 14 April 2013, 13:05David, hur lång tid levde de i höghöjdshuset?
Höghöjdsträning ger effekt först när syrebristen blir så påtaglig för kroppen att njurarna stimuleras till att öka bildningen av erytropoietin. Först därefter kan antalet röda blodkroppar och hemoglobinet, oc
David, hur lång tid levde de i höghöjdshuset?
Höghöjdsträning ger effekt först när syrebristen blir så påtaglig för kroppen att njurarna stimuleras till att öka bildningen av erytropoietin. Först därefter kan antalet röda blodkroppar och hemoglobinet, oc
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 14:17Här är hela artikeln. Den är inte så jättelång så jag skriver av den...
" I den första dubbelblinda studien i ämnet höghöjdsträning spenderade vältränade idrottare sexton timmar om dagen under fyra veckor höghöjdshus som var inställda antingen på hög el
Här är hela artikeln. Den är inte så jättelång så jag skriver av den...
" I den första dubbelblinda studien i ämnet höghöjdsträning spenderade vältränade idrottare sexton timmar om dagen under fyra veckor höghöjdshus som var inställda antingen på hög el
Quote from Funbeat user on 14 April 2013, 15:20http://motionaren.se/fysiologi.htm