Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningmest effektivt ur energisynpunkt …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Ofta när jag är på gymet brukar jag kombinera ett styrkepass med kondition, jag kör oftast löpning på bandet men ibland tröttnar jag på det. Finns det ett lika bra alternativ eller kanske till och med bättre ur energi och konditionssympunkt?

Ibland

Vad är ditt mål med träningen?

För att bli bra på löpning ska du löpträna, men du behöver även komplettera med annan träning. Bästa träningen är en varierad träning med fokus på löpning om det är det du vill bli bra på.

Den allra bästa träningen är den

säger som Anders; vad är ditt mål?

Vill du förbättra konditionen, bli bättre på just löpningen, bli starkare eller förbränna fett?

Du skriver att du vill göra något som är "effektivt", men effektivitet mäts ju utifrån vad man vill åstadkomma. Om du vill

Roddmaskin borde vara effektivt.

Jag skulle också vilja slå ett slag för roddmaskinen... den är ju inte så trendig längre, men det är ju bara bra, då är de inte upptagna på gymmet :-). För maskinen är ett väldigt bra träningsredskap.

Jag har själv kört en del roddmaskin under våren och

Om ditt mål är kondition=syreupptagning, så svarar jag som david att roddmaskin är ett bra komplement. Alla övningar som engarerar många grupper av stor muskler ger möjlighet till relativt stor ökning av hjärtfrekvens med begränsad ökning av mjölksyra i e

Tack för svar. Anledningen till att jag frågar är att det alltid känns som om jag blir mer anfådd och pulsen ökar mer när jag kör crosstrainer jämfört med löpband på gymmet..

Kan det stämma att man kommer upp i högre puls med den? Löpbandet säger dock c

Jag kan stå hur länge som helst på en crosstrainer känns det som utan att bli trött och flåsig, men ställ mig på ett löpband så kroknar jag inom 5 km... (vilket jag alltså INTE gör UTOMHUS). Det kan ju inte BARA vara mentalt att jag flåsar, svettas som en

Charlotte:Du kanske ska springa lite fortare på löpbandet då. Jag är säker på att det finns en hastighet där du blir trött.

Hej igen

ja det är ju inte så att jag är någon såskopp direkt. Jag löper ofta både ute och inne. På löpband kör jag ofta intervaller på ca 12-15 i fart.

Men nu är jag skadad och behöver hålla mig borta från löpning ett tag och såg crosstraier som ett b

12