Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMetabolisk ålder?
You need to log in to create posts and topics.

@Jakob: 100 gram Arla ekomjölk innehåller 3,4 g protein.

Då 100 gram är ca 1 dl så kan man påstå att det du sade "3 dl mjölk = 10 gram protein" stämmer bra.

Skönt, då hade hon ingen större koll på produkten hon sålde. Där dem hade skrivit att blandar man proteinpulvret med 2,5dl mellanmjölk så kommer man upp i en proteinhalt på 17,5gram. Alltså var hennes pulver inte lika magiskt som hon trodde då mjölken sto

Fick också 12 år med Herbalife, och 11% fett, 43% muskelmassa... kan väl inte stämma? Jag är ju liten och inte alls så muskulös! När jag frågade om hur resultat är relaterat till hur mycket vatten man har druckit innan, såg hon frågande ut på mig...

Jag har en våg som visar kroppsfett i %. Man matar in kön, ålder och längd. Etersom jag inte hade ändrat min ålder på tio år så fick jag för mig att göra det härom veckan. Då blev jag genast några procent fetare. Ställde om den till 25 år och vips hade ja

Hej!
Minns att vi testade olika sätt att mäta kroppssammansättning när jag gick på universitetet .

Om jag minns rätt så var undervattensvägning det enda som var "rätt". Caliper och olika impedansmätningar kan man bara använda på gruppnivå. Inte på indiv

12 år, då hamnar man med lite otur i ett tidigt eller förpubertalt stadie. Är ens metaboliska/kroppsliga/whatever ålder som en genomsnittlig eller en hyfsat aktiv 12-åring?

Jag var på en sådan mätning igår (denna våg hade även handtag) och fick veta att min metaboliska ålder är 15 år ÖVER min faktiska ålder samt att jag inte förbränner mer än 1400 kcal/dag i basförbränning. Jag gick därifrån ganska låg. Känns som om det de v

Lita på dig själv istället för hokuspokusvågar. 🙂

Det är kanske bra att vara nybajsad på en sådan våg för då blir man väl några år yngre.

Hade 2,1% kroppsfett när jag testade en sådan senast. Hoppas jag inte har för många bukfetter...