Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har ni sanktion från Svenska, eller Stockholms FIF? Är det kontrollmätt av leg. förbundsbanmätare?

Hej Kenneth, bra input! Vi är tacksamma för alla synpunkter som kan göra Miljösprånget till en bättre löparupplevelse och till ett bättre lopp för miljön. Här kommer förhoppningsvis svar på dina frågor:

Vi vill till skillnad mot många andra miljöinitiati

Tack för svar och lycka till med loppet! 🙂

Hej Sven,

Ursäkta för fördröjt svar, jobbat och haft mycket att göra på sistone.

Vi jobbar på för fullt att få till en sanktion så snart som möjligt. Vi tycker att det är viktigt och förstår att det är viktig fråga för många löpare och idrotten. Tyvärr

Yes! en speciell deltagare kommer och springer med oss i Miljösprånget:

Evy Palm känd från SVT:s Mästarnas mästare är nu klar för att delta i Miljösprånget den 5 juni. Evy som vunnit Göteborgsvarvet, Tjejmilen och Stockholms Marathon är en av Sveriges ge

Hur lång sträcka av banan är inte asfalt?

Hej Magnus!

Miljösprångets bana består uppskattningsvis till 75% asfalt och resten grus. De gruspartier som finns är längst med Huvudsta Strand som är en mycket fint strandparti längst med Ulvsundasjön och vid Råstasjön som är ett populärt joggingstråk i

Ok,mitt första lopp överhuvudtaget så è lite nojjig över banan då det är mycket asfalt,springer mest spår i skogen. Har dock inte fått ont i skenben elller knä de sträckor som jag ändå trampat asfalt.

Ja asfalt är hårdare än grus helt klart ;). Det känner man efter ett träningspass. Jag tror inte det ska vara ett problem. Hur många gånger i veckan tränar du och hur långt?

Men jag tror inte att det är några problem så länge som träningen din sker på grus och inte på asfalt. Tycker man ska hålla sig undan att träna allt för mycket på asfalt, det sliter..

Jag ser det som den lilla tid du tävlar på asfalt, i detta fall, har