Quote from Guest on 28 March 2007, 16:29Hur långt springer ni med era skor innan det är dags för nya? När har skon gjort sitt?
Hur långt springer ni med era skor innan det är dags för nya? När har skon gjort sitt?
Quote from Urban Nilsson on 28 March 2007, 16:39Byter 2 ggr/år. Vilket betyder kanske 50 mil.
Byter 2 ggr/år. Vilket betyder kanske 50 mil.
Quote from Johan T on 28 March 2007, 16:42En bra träningssko kan jag springa 150-200 mil i utan problem. En lättare tränings/tävlingssko springer jag inte alls lika långt i.
Det skiljer nog en del mellan olika fabrikat också.
En bra träningssko kan jag springa 150-200 mil i utan problem. En lättare tränings/tävlingssko springer jag inte alls lika långt i.
Det skiljer nog en del mellan olika fabrikat också.
Quote from Olle Hulle on 28 March 2007, 16:44inbillar mig att jag börjar få ont i höften när jag har slitna skor, har nu sprungit med mina skor nu i ca 60 mil. Så det är kanske dags att byta! jippi!!! 🙂
inbillar mig att jag börjar få ont i höften när jag har slitna skor, har nu sprungit med mina skor nu i ca 60 mil. Så det är kanske dags att byta! jippi!!! 🙂
Quote from Funbeat user on 28 March 2007, 16:49Hur vet man att det kan vara dags att byta?
Hur vet man att det kan vara dags att byta?
Quote from Linda Ryen on 28 March 2007, 20:07Jag har ingen milräknare på mina skor så jag byter bara när jag märker att dämpningen inte funkar längre = jag får ont nånstans i kroppen jag inte haft innan..tex. knä höfter... och så syns det på gummit när det är ihoptryckt i hälsulan tex.
Jag har ingen milräknare på mina skor så jag byter bara när jag märker att dämpningen inte funkar längre = jag får ont nånstans i kroppen jag inte haft innan..tex. knä höfter... och så syns det på gummit när det är ihoptryckt i hälsulan tex.
Quote from antti5303@gmail.com on 28 March 2007, 21:31Jag skriver skons namn (t ex DS trainer) sist i varje notering i träningsdagboken. Då kan man lätt söka i kalendern och få en lista på alla pass som är gjorda med den skon och hur långt den gått!
ca 120 mil för mina slitskor asics 2110
70-100 för asics D
Jag skriver skons namn (t ex DS trainer) sist i varje notering i träningsdagboken. Då kan man lätt söka i kalendern och få en lista på alla pass som är gjorda med den skon och hur långt den gått!
ca 120 mil för mina slitskor asics 2110
70-100 för asics D
Quote from Therese Woodhill on 28 March 2007, 21:46ett par insprungna skor sitter fint om foten;)
Jag ahde mina förra i säkert 2 år minst....testa dom i helgen och de funka fortfarande fint. Fast de ser ut som kriget. Mina nya gillar jag med men de är två helt olika typer av skor.
ett par insprungna skor sitter fint om foten;)
Jag ahde mina förra i säkert 2 år minst....testa dom i helgen och de funka fortfarande fint. Fast de ser ut som kriget. Mina nya gillar jag med men de är två helt olika typer av skor.
Quote from Funbeat user on 29 March 2007, 09:11Frågade faktiskt på Runners World när jag köpte nya skor härom veckan.
De menade att en 150 mil var en tumregel. Då kanske man skall tänka på att deras jobb är att sälja mer skor...
Frågade faktiskt på Runners World när jag köpte nya skor härom veckan.
De menade att en 150 mil var en tumregel. Då kanske man skall tänka på att deras jobb är att sälja mer skor...
Quote from Funbeat user on 29 March 2007, 10:02Mina skor verkar ha lååångt, lååångt kvar alltså 🙂 Men om man inte är en så frekvent löpare har det inte med åldern på skon att göra också? Det var nån som sa att själva dämpningen även hade en livslängd i år..? Nån som vet?
Mina skor verkar ha lååångt, lååångt kvar alltså 🙂 Men om man inte är en så frekvent löpare har det inte med åldern på skon att göra också? Det var nån som sa att själva dämpningen även hade en livslängd i år..? Nån som vet?