Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Idag när jag tog fram min Garmin 305 så startade den inte. Den gick helle inte att ladda varken med kontaktutaget eller till UBS via dator. Har provat med att hålla in reset+enterknappen men inget händer.

Den är stendöd 🙁

Nån med liknande problem?

Från nätet:

Solution: Do a Hard Reset (WARNING WARNING You will lose ALL data stored on the watch including Athlete data, workouts, … if you do a Hard Reset)

How:

1.Make sure device is turned off
2.Hold down the lap/reset button
3.Hold the power butto

Det funkade inte heller 🙁

Helt mysko, en bekant satt å tryckte på den å vips så var den igång igen???????
Skumt värre.

Nåt liknande hände just mig med min Edge 305. Satt och testade like överföringar av waypoints/rutter från Kartex och rätt vad det var så är enheten stendöd. Precis som för Tomas så reagerar den inte på nåt, laddning eller försök till reset. Innebär detta

Sökte vidare och hittade tt om trådar om likanande problem. Hittade en lösning som fungerade.
- Tryck in "Mode" och "Reset" samtidigt
- Släpp båda knapparna
- Tryck in "power on" och enheten går igång.

Voila!!!

Jag har haft problemet att klockan varit död vid två tillfällen.

Jag har fått liv i den efter en "soft reset" som görs genom att hålla inne mode+reset samtidigt och sedan prova att starta den. (samma som Kim skrev ovan)

EDIT:
Dubbelpost upptäckte det först nu...

Jag har varit tvungen att köra soft reset på min 305 de senaste två veckorna. Mellan träningarna är den fullständigt stendöd och jag får hålla startknappen inne minst 10 s innan den startar. Ett allvarligare problem är att jag kan inte föra över infon til

Har varit med om att klockan INTE laddat trots displayen visat fulladdad. Dvs när man sedan nån dag senare ska använda den så är den stendöd pga urladdat batteri. Vi återladdning är allt ok igen.