Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har fått göre en "soft reset" en gång, men då hade jag glömt den påslagen sittande i USB-uttaget då jag stängde ner datorn = onödigt.

Jag visste inte att man inte kunde stänga av datorn med Garmin på. Det har jag nog gjort flera gånger utan att det skapat nåt problem.

Jag satte min 305:a på laddning i morse och när jag kom hem från jobbet 18.30 så var klockan helt död och omöjlig att få liv i.
Nu har jag precis testat Kims förslag här ovan och vips så startade den på en gång.
Tack Kim

Hoho - min FR305 blev prick & precis som Johan L:s.

Orsaken TROR jag kan vara ett antal rehabpromenader utan pulsbandet medan klockan trodde att ett pulsband skulle finnas.

Testade allt möjligt inklusive att installera om programvaran, men förgäves.

B

Jag fick ge upp och göra en hard reset. Nu är min 305a pigg igen även om jag saknar vissa saker. Det gick dock bra att föra över favoritrundor från Sporttracks. Funkar förmodligen från andra program också. Man skall nog se till att inte lagra för mycket p

- Tryck in "Mode" och "Reset" samtidigt
- Släpp båda knapparna
- Tryck in "power on" och enheten går igång.

Funkar även på 705 :-). Har precis testat 🙁

Åh, så glad jag blev då jag hittade denna tråd!

Min Garmin startade inte idag och jag fick nästan ångest. Tack och lov funkade det med "soft reset" enligt ovan!

Nu är jag glad igen! 🙂

då har jag testat "soft reset" och det funkade... vet inte riktigt vad jag gjorde innan, men jag lekte med banor samt satte på min FR305 för laddning efter att jag hade stängt ner datorn i stand-by läge....

Tur att jag hade denna tråden i minnet, annars

Jag kapar en gammal tråd med liknande ämne 😀
Min garmin305 går inte att ladda trots att batteriet är helt slut. Texten "batteriet laddas" visas i fem sekunder därefter "batteriet är fulladdat". TYar jag väck klockan från laddaren slocknar den direkt. Sta

Testa att trycka så hår du kan på området under displayen. Jag har haft samma problem - det är glapp mellan kontakterna i klockan. För mig har det löst problemet. I värsta fall får man plocka isär klockan och bända lite men den lösningen vill man kanske s