Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hela klockan är alltså tömd & raderad på alla pass & alla data mha. hard reset? Och har den senaste programvaran?

Går det att installera om programvaran över den befintliga?

Annars låter det låter nog lite varning för hårdvarufel, t.ex. havererad Li-Po-

Daniel - hur bänder man isär klockan?

Anders - det är inget mjukvaroproblem så vitt jag kan förstå

Jag skulle ändå pröva att göra en fullständig reset om det går först, innan jag ger mig på klockan fysiskt.

Jag tror aldrig du får den i korrekt skick om du själv försöker leka "GPS-makare". Mitt råd är att skicka in den till Garmin eller köp en ny. Priset ligger ju snart runt 1000-lappen.

Jag är nog inne på Johans linje.

Återkoppling: Efter mycket besvär, en del svärande och lite övervåld har jag nu lyckats öppna klockan. Den kommer aldrig bli sig själv helt och hållet på utsidan.....Men med största sanolikhet har jag lokaliserat problemet! Kontakten inne i klockan har 8

Tre år och en månad är ändå inte så illa för en FR305:a. Särskilt inte mtp. hur långt, hur mycket & snabbt du springer. Den har helt enkelt fått jobba ganska hårt 😉

Hoppas det inte är ett dåligt omen. Min FR305 är i dagarna 3 år och en månad.

Det bästa jag sätt!! Denna tråd rädda nästan livet på mig men definitivt på min bästa tränings kompis - fourerunner 305

Tack för alla bra inlägg ovan!

Hej,
Jag har samma problem.
Hard reset och soft reset skakade liv i den temporärt men sen var det snart kört igen.
Hittade en tråd på ämnet hos Garmin:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=9675&page=4

Korroderingsproblemet på kontakterna verkar har