Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Idag sprang jag för första gången med pulsband.
Jag tycker min pulskurva ser väldigt konstig ut.

Kolla här:
http://connect.garmin.com/activity/261602842

Detta verkar väl inte normalt?
Kan det vara så att pulsbandet hade dålig kontakt?

Det där råkade jag ut för när jag råkade sätta pulsbandet upp och ner. Vet inte om det verkligen berodde på det, men passet efter dubbelkollade jag att jag satte det rätt och då såg pulskurvan betydligt vettigare ut. Jag bytte inte batterier eller något s

Detta känner jag igen. Du tänker på att den är skyhög i början? Tror att i inledningen på löpningen är kontaktytorna så pass dåliga pga av osvettig hud att den tolkar in" andra elektriska signaler" (alternativt att den liksom har glappkontakt och då tror

Håller med Thomas. Väldigt ofta väldigt mycket för hög i början. Har avverkat 3 Garminband. Har nu bytt resåren mot Polar, verkar lite bättre överlag. Spiken i början finns kvar men verkar vara lite kortare tid.

Se till att blöt bandet innan du tar på det. Detta ahr bara hänt mig en gång när det är flera pulsklockor runt omkring. Aldrig ensam.

Det är inte bara de höga topparna i början som är konstiga. Det ser väl inte normalt ut nån stans?
Men jag kan nog utgå ifrån att det är mätaren och inte hjärtat som är konstigt.

Så ser det ut frekvent för mig. Nu när det är kallt har jag även haft återkommande peakar. Har ett mjuk garminband och tycker nog det är en felkonstruktion om mätvärdena är så off. Senast hade jag en snittpuls på 209 med max på 253. http://www.funbeat.se/

Kan meddela att jag prövat att blöta bandet innan och att placera bandet olika utan att det hjälper. Ibland funkar det jättebra men oftast är pulse helt orimilg. Jag använder klockan för GPS:en pulsen har jag slutat tittat på. Borde antagligen reklamera d

Mitt pulsband har dålig kontakt i knäppfästena. Pröva att knäppa av och på några gånger, kolla så det inte ärgat/rostat.

(förutsatta att man kan göra det på bandet)

Batteriet skall nog kollas också, och så det inte kommit in fukt och är glapp där me.

Blågel är tricket. Generöst med blågel.
Finns på apoteket

12