Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMinimalism
You need to log in to create posts and topics.

12

Nope, ingen skräll alls. 😉 Ska jag vara helt ärlig så läser jag det mesta men kommenterar bara det som intresserar mig.

Apropå det sista du skriver så tror jag din kropp skiter i om du dokumenterar passet eller inte.

Jag kanske borde varit tydligare i

Jag befinner mig nog nånstans mitt på skalan. Ingen GPS eller puls, men däremot känns det helt naket om klockan blivit kvar hemma. Dagboken (på papper, jag har lagt ner att logga digitalt åtminstone för stunden) fylls noggrant i efter varje pass med dista

"Visst, det borde gå att kombinera, men för min del tar tempo, veckomängd och antal träningstillfällen över helt. T o m så att jag kan tappa lusten att träna om det finns några tomma veckor i träningsdagboken Har pga detta raderat mitt konto och startat n

Ursprungliga konceptet här och på föregångaren är att man tävlar i tränngstid. Det spelar troligen en viss roll.

Aha! Det är klart om målsättningen man har är att "träna så många timmar som möjligt" så kan man förstå pressen. Om man istället har som mål att träna 3 pass i veckan så når man målet lättare och pressen minskar.

För mig har pulsklockan tillsammans med visad tid varit rätt bra att ha när jag börjat springa eftersom jag helt enkelt är en rätt lat löpare. I de allra flesta andra aktiviteter har jag inga som helst problem med att pressa mig lite extra, men när det gä

12