Quote from Marlena Grzywnowicz on 6 July 2009, 21:53Precis, styvheten försvinner till viss mån med fler spacers.. jag trivs i alla fall som fisken på min medium ram...
Precis, styvheten försvinner till viss mån med fler spacers.. jag trivs i alla fall som fisken på min medium ram...
Quote from Fredrik Närenfors on 6 July 2009, 21:54Man får väl säga till när man beställer cykeln att man vill kapa till gaffelröret själv. Klarar de inte det får man väl handla nån annanstans.
Stabilitet. Gaffelrörslängd. Kanske det, men då torde sadelstolpen verkligen ligga ännu värre till i synnerhet
Man får väl säga till när man beställer cykeln att man vill kapa till gaffelröret själv. Klarar de inte det får man väl handla nån annanstans.
Stabilitet. Gaffelrörslängd. Kanske det, men då torde sadelstolpen verkligen ligga ännu värre till i synnerhet
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 21:59Antar att de kapat ner den till 4 cm eftersom de inte anser att spacers är ett bra sätt att lösa problemet på. De vill helt enkelt inte sälja en cykel där man har valfriheten att sitta alltför upprätt. På en racer "får" man ju inte ha styret högre än sade
Antar att de kapat ner den till 4 cm eftersom de inte anser att spacers är ett bra sätt att lösa problemet på. De vill helt enkelt inte sälja en cykel där man har valfriheten att sitta alltför upprätt. På en racer "får" man ju inte ha styret högre än sade
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:02Fast sadelröret borde å andra sidan inte ta lika mycket stryk som gaffelröret. Ofta använder man ju styret till att "bända" sig fram och tillbaka, speciellt i spurter och branta uppförsbackar eller när man vill accelerera snabbt. Så jag tror inte gaffelrö
Fast sadelröret borde å andra sidan inte ta lika mycket stryk som gaffelröret. Ofta använder man ju styret till att "bända" sig fram och tillbaka, speciellt i spurter och branta uppförsbackar eller när man vill accelerera snabbt. Så jag tror inte gaffelrö
Quote from Fredrik Närenfors on 6 July 2009, 22:05Alltså. Varför sitter ni och spekulerar i huruvida spacers är ett bra sätt eller inte att få styret på rätt höjd. Ingen har ju något konkret att belägga det hela med utan det är bara spekulation. Om det sen är estetiskt eller inte med en absurd mngd space
Alltså. Varför sitter ni och spekulerar i huruvida spacers är ett bra sätt eller inte att få styret på rätt höjd. Ingen har ju något konkret att belägga det hela med utan det är bara spekulation. Om det sen är estetiskt eller inte med en absurd mngd space
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:15Förstår logiken. Och kommer nog välja den mindre storleken. Vad gäller spacers så är det kanske som du säger, spekulationer. Men det låter ändå inte alls osannolikt att spacers skulle påverka styvhet och säkerhet. Man får väl ta det onda med det goda då h
Förstår logiken. Och kommer nog välja den mindre storleken. Vad gäller spacers så är det kanske som du säger, spekulationer. Men det låter ändå inte alls osannolikt att spacers skulle påverka styvhet och säkerhet. Man får väl ta det onda med det goda då h
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:17Enkelt. På LVG går man upp en stl och på MTB ner vid tveksamheter.
Enkelt. På LVG går man upp en stl och på MTB ner vid tveksamheter.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 22:47Nu vet jag inte vad ni avser med spacers, men de spacers jag har påverkar inte hållbarheten ett dugg. De har bara ett syfte och det är att skapa ett mothåll så att det går att dra fast framgaffeln i ramen, mot styrlagrena. Innanför går gaffelns styrstolpe
Nu vet jag inte vad ni avser med spacers, men de spacers jag har påverkar inte hållbarheten ett dugg. De har bara ett syfte och det är att skapa ett mothåll så att det går att dra fast framgaffeln i ramen, mot styrlagrena. Innanför går gaffelns styrstolpe
Quote from Fredrik Närenfors on 6 July 2009, 22:55"Jag läste nånstans att styrstammen anpassar man efter hur man vill att cykeln ska uppträda. Därefter justerar man styrets höjd för att få en bra sittställning. Inte att man justerar sittställningen med styrstammen så att säga.
"
Just därför som man inte
"Jag läste nånstans att styrstammen anpassar man efter hur man vill att cykeln ska uppträda. Därefter justerar man styrets höjd för att få en bra sittställning. Inte att man justerar sittställningen med styrstammen så att säga.
"
Just därför som man inte
Quote from Fredrik Närenfors on 6 July 2009, 22:56Stefan
Vad är det som är enkelt. Inte skulle jag, eller nån av de jag cyklar med, gå upp en storlek på en lvg ram. Varför skulle du det?
Stefan
Vad är det som är enkelt. Inte skulle jag, eller nån av de jag cyklar med, gå upp en storlek på en lvg ram. Varför skulle du det?