Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:38Det jag är lite skeptisk till är den låga motståndet i många övningar. Man blir ju inte mycket starkare av lågt motstånd. Men, å andra sidan, målet kanske är mer uthållighet istället?
Övningen översta raden-mitten är dock väldigt jobbig. Har svårt att kl
Det jag är lite skeptisk till är den låga motståndet i många övningar. Man blir ju inte mycket starkare av lågt motstånd. Men, å andra sidan, målet kanske är mer uthållighet istället?
Övningen översta raden-mitten är dock väldigt jobbig. Har svårt att kl
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 09:43Steg 1 i rehab kan vara att överhuvudtaget aktivera muskler som man nästan har glömt bort hur man använder. Då är det ingen ide att lassa på med massa vikter.
Steg 1 i rehab kan vara att överhuvudtaget aktivera muskler som man nästan har glömt bort hur man använder. Då är det ingen ide att lassa på med massa vikter.
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 10:28Om tanken är att aktivera muskler kan jag tycka att vissa av övningarna är för avancerade. T ex är det onödigt att göra bäckenlyft på balansboll om man inte fullt ut fixar dem utan. Fast det beror ju på vilken fas man är i, hur avancerad man är. Jag gilla
Om tanken är att aktivera muskler kan jag tycka att vissa av övningarna är för avancerade. T ex är det onödigt att göra bäckenlyft på balansboll om man inte fullt ut fixar dem utan. Fast det beror ju på vilken fas man är i, hur avancerad man är. Jag gilla
Quote from Bjarne Lewin on 30 November 2010, 11:21Andra övningen i mitten på översta raden är skitjobbig, rent ut sagt! Jag har också haft den i ett rehabprogram. Det programmet var för dålig bålstabilitet.
Övningen i mitten på andra raden ingick också, fast först när jag hade rehabtränat ett tag. I börj
Andra övningen i mitten på översta raden är skitjobbig, rent ut sagt! Jag har också haft den i ett rehabprogram. Det programmet var för dålig bålstabilitet.
Övningen i mitten på andra raden ingick också, fast först när jag hade rehabtränat ett tag. I börj
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 11:32Kanske jag skall lägga till lite info, jag fick först (2 veckor sedan) ett enklare program för gummmibandsträning hemma, som jag körde dagligen. Det skall jag fortsätta med nu, förutom den dagen i veckan jag kör ovanstående program.
Gummiband och andra r
Kanske jag skall lägga till lite info, jag fick först (2 veckor sedan) ett enklare program för gummmibandsträning hemma, som jag körde dagligen. Det skall jag fortsätta med nu, förutom den dagen i veckan jag kör ovanstående program.
Gummiband och andra r
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 12:30Vad har du för höftproblem?
Vad har du för höftproblem?
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 12:32Troligen bursit vid sittbensknölen.
Troligen bursit vid sittbensknölen.
Quote from Anneli S on 30 November 2010, 16:22Vill du vara effektiv så kör super/trippel/cirkelset. Dvs istället för att vila mellan seten, så växlar du två övningar (eller fler) som tar på olika muskler. Vips halverar du träningstiden och håller pulsen upp hela passet, så får du lite kondition på kö
Vill du vara effektiv så kör super/trippel/cirkelset. Dvs istället för att vila mellan seten, så växlar du två övningar (eller fler) som tar på olika muskler. Vips halverar du träningstiden och håller pulsen upp hela passet, så får du lite kondition på kö
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 17:38Det gjorde jag med mina överkroppsövningar (4 st), och nej tiden blev inte halverad. 🙂
Det gjorde jag med mina överkroppsövningar (4 st), och nej tiden blev inte halverad. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 17:45Bilder och journaler ger bättre underlag för en bedömning.
Bilder och journaler ger bättre underlag för en bedömning.