Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMjölksyra
You need to log in to create posts and topics.

Linser ska också vara rikt på järn, med sina 6-7mg per 100 gram linser.
Broccoli däremot innehåller endast 0,5-1mg järn per 100 gram broccoli.

Blodpudding toppar rejält med 17-20mg per 100 gram blodpudding.
Till dem sällar sig en hög med "blodmat",

Men

Broccoli är nyttigt, men mycket järn innehåller det inte alls, 0.7g per 100g. Liknande senario gäller för de flesta grönsaker, frukt & bär. De är nyttiga, men innehåller inte så mycket järn. Delvis beror ju detta på att en stor del av vikten består av vat

Tränar man hårt kan formen variera med några toppar och dalar per år. Det blir större skillnad på en bra känsla och en dålig känsla ju hårdare man tränar.

Att man i perioder upplever sig prestera sämre, vilket man också ofta gör, tycker jag är en naturli

Det är just det - järn från vegetabilier är svårare för kroppen att ta upp och även om vissa skulle kalla blodpudding vegetariskt om djuret blodet kommer från enbart levt på vegetabilisk mat så är jag inte en av dem:P Alltså ligger jag i riskzoonen för at

Gå och kolla upp det, Elin. Jag är nästan säker på att Du behöver ett tillskott av järntabletter. Hb sjunker inte nämnvärt förräns järndepåerna i benmärg och lever är i stort sett tomma. Därför bör Du kolla både serumjärnet och serumferritinet.

Niferex ä

Nu har jag ätit gräddglass med valnötter och det är gott o nyttigt.

David: är det den nya ultimata träningsmaten...? Det låter gott i alla fall 😉

Valnötterna är nyttiga!

Är det 1/2 liters eller 1 liters förpackning...?

En liters, perfekt att dela på som två mellanmål.
Nu har jag ett Toblerone som ser ensamt ut.