Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 18:23Jag kör mitt mjuka garminband i tvättmaskinen, i en ficka på träningskläderna. Inga problem på snart ett år, dvs 100-150 tvättar. Visserligen står det på bandet att det inte får maskintvättas men det har alltid fungerat med polar så jag prövade.
Sorry,
Jag kör mitt mjuka garminband i tvättmaskinen, i en ficka på träningskläderna. Inga problem på snart ett år, dvs 100-150 tvättar. Visserligen står det på bandet att det inte får maskintvättas men det har alltid fungerat med polar så jag prövade.
Sorry,
Quote from Funbeat user on 14 February 2012, 17:28Har för mig att det var några pulsrusningar när det var nytt för 275h sedan.
Började spänna det lite hårdare, sedan har det funkat klockrent.edit V.1
Har för mig att det var några pulsrusningar när det var nytt för 275h sedan.
Började spänna det lite hårdare, sedan har det funkat klockrent.
edit V.1
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 19:08Mitt pulsband jäklas också. Pendlar mellan 170 och 220. Skickade ett mejl idag och fick svar att uppdatera mjukvaran. Om det inte hjälpte så gör en fabriksåterställning 🙁
Om det inte funkar ( och det gör det inte) så skicka in bandet och klockan så ä
Mitt pulsband jäklas också. Pendlar mellan 170 och 220. Skickade ett mejl idag och fick svar att uppdatera mjukvaran. Om det inte hjälpte så gör en fabriksåterställning 🙁
Om det inte funkar ( och det gör det inte) så skicka in bandet och klockan så ä
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 20:03Hej Hade först ett hårt band men fick ingen puls ibland, fick nyt + uppdaterad klocka, blev inte bättre. 3:de gången fick jag ny klocka och mjukt band, men det gav inte alltid puls det heller.
Lösningen kom av en händelse, Jag vred bandet så att centrum p
Hej Hade först ett hårt band men fick ingen puls ibland, fick nyt + uppdaterad klocka, blev inte bättre. 3:de gången fick jag ny klocka och mjukt band, men det gav inte alltid puls det heller.
Lösningen kom av en händelse, Jag vred bandet så att centrum p
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 07:25Lite återkoppling:
Mitt v1 mjuka band började skena igen, så då beställde jag ett helt nytt band (inkl elektronik) från Wiggle. Har haft det ett par veckor och det har betett sig bra. Har nån gång vart lite högt i början (trots gel), men det gör mig inge
Lite återkoppling:
Mitt v1 mjuka band började skena igen, så då beställde jag ett helt nytt band (inkl elektronik) från Wiggle. Har haft det ett par veckor och det har betett sig bra. Har nån gång vart lite högt i början (trots gel), men det gör mig inge
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:47Hm... hade inte Nike något armband som visade pulsen och antal steg?
Äh... surfade lite. Det var Nike+ Fuelband men det hade visst ingen pulsmätning.
http://nikeplus.nike.com/plus/products/fuelband#how_it_works_section
Hm... hade inte Nike något armband som visade pulsen och antal steg?
Äh... surfade lite. Det var Nike+ Fuelband men det hade visst ingen pulsmätning.
http://nikeplus.nike.com/plus/products/fuelband#how_it_works_section
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 19:52Trampvagn: Jag har skickat in bara bandet till Garmin och de bytte ut det på garantin (2 ggr hittills) så det funkar utmärkt även utan att skicka in klockan. Livslängden på bandet är usel men hittills har i alla fall Garmins support varit utmärkt.
Trampvagn: Jag har skickat in bara bandet till Garmin och de bytte ut det på garantin (2 ggr hittills) så det funkar utmärkt även utan att skicka in klockan. Livslängden på bandet är usel men hittills har i alla fall Garmins support varit utmärkt.
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 20:05Tack Staffan! Då skickar jag in bara bandet också. Klockan vill jag ju inte vara utan. Man vill ju inte springa i onödan... 😉
Tack Staffan! Då skickar jag in bara bandet också. Klockan vill jag ju inte vara utan. Man vill ju inte springa i onödan... 😉
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 17:51Skickade in pulsbandet idag. Enligt Garmin måste man använda Postens Företagspaket. Det kostade 230 SEK!!! :@
Idioter! Och det var det billigaste av alla f-paket. Tom DHL hade varit billigare. Kanske.
Skickade in pulsbandet idag. Enligt Garmin måste man använda Postens Företagspaket. Det kostade 230 SEK!!! :@
Idioter! Och det var det billigaste av alla f-paket. Tom DHL hade varit billigare. Kanske.
Quote from Funbeat user on 11 March 2012, 21:07@Trampvagn
Om du pratat med butiken du köpte klockan i så hade dom skickat in den åt dig. och du hade inte betalat en krona 🙂
@Trampvagn
Om du pratat med butiken du köpte klockan i så hade dom skickat in den åt dig. och du hade inte betalat en krona 🙂