Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMobil, nycklar,,....
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Nu när jag springer med "löppar kläder" har jag ingen ficka - dvs ingen som min mobil + nycklar passar i -

Enkel fråga Hur gör ni ?
Vad lägger ni era nycklar och mobil ? ( Ryggsäck / .... )

Enda prylen som får komma med på en löptur är en nyckel. Antingen hemnyckeln eller bilnyckeln, beroende på var man startar. Löptur = träning = mobilfritt. Det fungerade förr och fungerar fortfarande. 🙂

Sommartid har jag heller inga fickor och då händer

Var det kanske en kille som frågade? Men jag har den (nyckeln) i Bh´n, mellan brösten ligger den säkert!
Mobil har jag aldrig med mig! Annars kan man ha ett litet snöre kring halsen med nyckeln i, och så finns det ju små handledsväskor som en nyckel får

Well, har du inga fickor så kanske du kan fästa nyckeln med en säkerhetsnål i linningen på löparbrallorna eller knyta in den i skosnöret (under en extraknut typ...). Men det förutsätter att du bara ha en nyckel och inte hela knippan.

Mobilen har jag all

Jag har köpt nästan alla mina löpartights (både korta och långa) på http://www.sportshop-online.se som säljer ett märke som heter Rogelli. Dessa har en liten nyckelficka framtill vid sidan innanför linningen, den rymmer flera nycklar men inte en stor nyckelknipp

På vintern har jag gott om fickor. På sommaren brukar jag bara försöka få med nyckeln. Det har hänt ngn gång att jag haft den i handen, men jag tror bara jag har ett par korta tights som helt saknar ficka.

Mina löpartights, både de korta och långa (Bagheera) har också en liten nyckelficka, den sitter i svanken och nycklarna känns inte alls! (t+)

Jag gör som så att jag lämnar mobilen hemma. Jag vill inte bli störd när jag tränar utan faktiskt fokusera på det jag gör. Det som får följa med är extranycklarna som sitter på en mindre knippa och den kan jag vid eventuell avsaknad av ficka knyta fast i

Nycklar kan knytas fast i skosnörena och petas ner mellan snörena och skons tunga. Se till att fästa dem så att de inte ramlar loss om snörningen går upp bara.

Alla mina löparbyxor har en liten ficka för nyckeln (tar extranyckeln så det är ju ingen knippa jag tar med mig). Mobilen har jag på armen (finns att köpa hållare på ex. Teknikmagasinet) eftersom jag springer med RunKeeper-appen. Snart ska jag börja använ