Quote from Guest on 1 August 2013, 14:41Har nu cyklat på morgonen (ca 1,5-2 h) ett par gånger, Jag äter min standardfrukost, dvs 1-2 grova smörgås med smör och pålägg samt en skål med yoghurt och fullkornsflingor eller musli. Sedan ger jag mig ut.. men det känns i kroppen att energin tar slut f
Har nu cyklat på morgonen (ca 1,5-2 h) ett par gånger, Jag äter min standardfrukost, dvs 1-2 grova smörgås med smör och pålägg samt en skål med yoghurt och fullkornsflingor eller musli. Sedan ger jag mig ut.. men det känns i kroppen att energin tar slut f
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 14:51är det långpass så skulle jag inte äta frukost och hålla ett lägre tempo om du upplever att du kvaddar dig själv för mycket.
Du kanske kan ta en flaska resorb med dig för andra timmen, då får du lite socker för att hålla fokusen lite bättre och kanske int
är det långpass så skulle jag inte äta frukost och hålla ett lägre tempo om du upplever att du kvaddar dig själv för mycket.
Du kanske kan ta en flaska resorb med dig för andra timmen, då får du lite socker för att hålla fokusen lite bättre och kanske int
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 15:12Jag tycker inte man ska du en stadig måltid innan cykling. Man brukar rekommendera att inte äta en större måltid närmare än 2 timmar före ett motionspass, men det är ju säkert individuellt hur mycket man tål.
Om du vill cykla innan frukost, ta en kortare
Jag tycker inte man ska du en stadig måltid innan cykling. Man brukar rekommendera att inte äta en större måltid närmare än 2 timmar före ett motionspass, men det är ju säkert individuellt hur mycket man tål.
Om du vill cykla innan frukost, ta en kortare
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 15:23Problemet är nog då att jag alltid är så hungrig när jag vaknar att jag ofta mår illa! Kroppen verkar skrika efter frukost och humöret är i botten tills jag fått äta..
Så jag vet i sjutton om jag ens klarar av att cykla utan någon mat alls innan.. :SBr
Problemet är nog då att jag alltid är så hungrig när jag vaknar att jag ofta mår illa! Kroppen verkar skrika efter frukost och humöret är i botten tills jag fått äta..
Så jag vet i sjutton om jag ens klarar av att cykla utan någon mat alls innan.. :S
Br
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 15:30Mat innan träning är rätt individuellt. Själv måste ha mat i nära anslutning (typ halvtimme i förväg) till längre pass på runt 2h annars avlider jag av hunger mot slutet. Längre pass än så behöver jag peta i mig något litet i mitten av för att inte koncen
Mat innan träning är rätt individuellt. Själv måste ha mat i nära anslutning (typ halvtimme i förväg) till längre pass på runt 2h annars avlider jag av hunger mot slutet. Längre pass än så behöver jag peta i mig något litet i mitten av för att inte koncen
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 16:01Inta energi under träningen.
Inta energi under träningen.
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 16:02Om du alltid vaknar tokhungrig så kanske du äter för lite på em/kvällen innan?
Om du alltid vaknar tokhungrig så kanske du äter för lite på em/kvällen innan?
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 16:36Jag brukar käka en halv till en liter glass strax innan läggdags - då reder jag mig med en kopp kaffi fram till lunch om det kniper. Om jag ska vara ute i flera timmar har jag med några mackor i ryggfickan och då tar jag den första mackan redan efter nån
Jag brukar käka en halv till en liter glass strax innan läggdags - då reder jag mig med en kopp kaffi fram till lunch om det kniper. Om jag ska vara ute i flera timmar har jag med några mackor i ryggfickan och då tar jag den första mackan redan efter nån
Quote from Camilla Höög on 1 August 2013, 16:51Som Conny skriver här ovan så tror jag du bör se över vad du äter på dagen/kvällen innan. Se till att få i dig ett ordentligt kvällsmål med långsam energi.
Som Conny skriver här ovan så tror jag du bör se över vad du äter på dagen/kvällen innan. Se till att få i dig ett ordentligt kvällsmål med långsam energi.
Quote from Funbeat user on 1 August 2013, 17:09Frukost är individuellt. Jag är en dålig människa innan frukost och det spelar ingen roll om jag tillbringat hela kvällen med att äta och nästan rullar i säng, jag måste ha frukost och det ganska omgående annars fungerar jag inte. Att vara hungrig på morg
Frukost är individuellt. Jag är en dålig människa innan frukost och det spelar ingen roll om jag tillbringat hela kvällen med att äta och nästan rullar i säng, jag måste ha frukost och det ganska omgående annars fungerar jag inte. Att vara hungrig på morg