Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMorgoncykling och frukostvanor?
You need to log in to create posts and topics.

Klart det är individuellt, Styrbjörn. Men jag vågar ändå påstå att för de allra flesta spelar det in vad man äter på kvällen - och om man lever efter principen att det är livsfarligt att äta efter kl 18:00 och går och lägger sig kl 22 är det ganska sannol

Robert: Klart det kan spela in. I synnerhet om man lever som ditt exempel. Men det är ingen universallösning för att slippa vara hungrig på morgon som antyddes ovan.

Dubbelpost

Det finns säkert en poäng i kvällsmål, jag äter ordentlig lagad middag vid 18-19 tiden efter jobbet och sen blir det oftast inget mer. Och det är inte pga någon "inte äta efter 18" princip.. och går och lägger mig vid 22-23.. Ska testa att ta mig ett kväl

Om du tränar hårt och intensivt: Ät en kort, enkel frukost (banan, jouice) innan cykelturen, och ta din rejäla frukost efteråt.
Om du tar ett långpass (3-4 h eller längre): Ät som du brukar.

Jag brukar käka en halv till en liter glass strax innan läggdags

varje kväll??

Sluta med det grove om morgen når du skal trene. Spis fint brød, og dubbelt når du skal sykle. Bananer og rosin i fikan. Energidrikk på flaskan.
Dette er saker som kroppen raskt omsetter til "pedalenergi"

Jag sätter i mig 1-2 frallor hembakade av rågsikt. funkar bättre än grovt bröd och bättre än bröd bakat på rent vetemjöl. Pålägg varierar men ofta ett ägg eller 2.

Har du tränat dagen innan så måste du äta på kvällen för att kroppen ska återhämta sig bät

låter ej så hälsosammt

Endast kaffe innan träning på morgonen, sen frukost