Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningmorgonträning, what to eat?!
You need to log in to create posts and topics.

12

hej och hå!

det är såhär att jag brukar dra morgon löprundor på 4,5 km INNAN skolan, så jag är uppe tidigt, tidigt.

Men har svårt för att komma på vad jag ska äta innan?

för när jag klivit upp vill jag äta direkt för att komma ut och kunna springa så

Även jag brukar springa innan dagens första föreläsningar.

Jag brukar bara ta ett glas nyponsoppa eller en kopp te innan jag ger mig ut. När jag sen kommer ut så är det direkt i duschen och frukost efter det 🙂

Viktigast är att du ätit ordentliga laga måltider dagen innan du ska löpträna. Särskilt kvällsmåltiden. Bara några mackor till kvällsmat går bort.

Vad äter du till frukost när det blir för mycket? Enklast är att du bara minskar på det och provar dig fra

Okej, jag är ofta dålig på att äta ordentligt på kvällen. Det blir ofta yoghurt och müsli eller en smoothie till kvällsmat ibland..

Jag har ätit fiberhavregrynsgröt med en klick lingonsylt och en kopp kaffe alternativt te innan löpturen och ibland kän

Tips om en tidigare tråd

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=825976

Det är nog så att vad man gör dagen innan, mat, dryck, sömn påverkar hur dagen efter blir. Lycka till att hitta ditt recept på morgonträning (t+)

Som sagt ovan. Sen är det mycket ens egen inställning vad man klarar. Bestäm dig att det går bra att springa efter ett glas fruktjuice så gör det det!

Målet du äter på kvällen är det som du har behov av inför morgonrundan.

Strukturera din träning med fastlagda mål varje gång du tränar så är det lättare att genomföra.

Jag transportlöper till jobbet ibland, ca 8 km på tom mage. Första gångerna var det ganska jobbigt men efter någon gång så var det inga problem alls. Jag äter förvisso alltid ett rejält lass lagad mat på kvällen. Jag undrar om det du tar direkt före avfär

Jag "laddar" på kvällen innan jag går och sover med en tallrik müslig och yoghurt. Ofta tar jag en dl naturell yoghurt innan jag drar ut, ett glas vatten ev kaffe!

Det går att springa 2-3 timmar innan frukost, särskilt bra går det om man kör i lugn fart.

12