Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMotionscykel?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vem vet, jag kanske slår er alla i nåt landsvägslopp om ett tag, men nä, egentligen är det ju inte det som är mitt mål just nu 🙂

Målet nu är att ha en så tyst cykel som möjligt och med olika program eftersom jag tror det kommer att motivera mig.
Konsti

Kollade på blocket.

2500- 3000 är ju inte så farligt.

http://www.blocket.se/vi/7162147.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/view/6535722.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Sökte på "spinning"

Folk har ovanligt svårt att hålla sig på att svara på det som

Ja tror en motions cykel passar dej bäst, för en spinning cykel har inga program som man kan köra till i sig utan man får använda sig av sterion eller tvn, o en trainer kan föra oljud av sig o sliter på cyklen om man inte skyddar cyklen. Så köp en motions

Lars- Göran
Jag kör en del med trainer och undrar hur man gör för att skydda cykeln från slitage.
Läste i en annan tråd att det sliter mycket på bakdäcket. Finns det mer som slits och menar ni att det sliter värre på cykeln att köra på triner än på asfalt

Du behöver inte vara orolig för att cykeln slite mer än på asfalt. Snarare mindre eftersom det är renare. Däremot så slits definitivt de vanliga slitagedelaran som kedja och kassettm precis som vanligt.
Bakdäcket slits dock definitivt mer än normalt. Jag

Ja fick höra de när ja skulle antingen köpa en spinningcykel eller trainer av såna som tävlar för den lokala cykelklubb.
Om ja kommer ihåg rätt så sa han som Per skrev att att däcken o dom vanliga slitage delarna tar stryck plus som dom sa att när man kör

Tack för svar.

Jag har en trainer med magnetmotstånd köpt på biltema för under 700 kronor.
Den står faktiskt i vardagsrummet och familjen kan tex titta på TV när jag kör med den så den kan inte låta så mkt som den du hade.
Har inte stått upp på den så

Hur man monterar klossarna brukar annars finnas en instruktion till i kartongen.

Sätt dom bara mitt i åt alla håll till en början så blir det nog bra. Vilken sort köpte du?
Tänk på att inte dra sönder gängorna. Skruva åt skruvarna, sen ett litet knix til

12