Quote from ellen olsson on 25 December 2009, 22:42Ermetercykel är svårslaget. Här har du Monarks utbud:
http://www.monarkexercise.se/default.asp?PageID=542
Försök hitta en begagnad med pendel på t.ex. http://happymtb.org/
Ermetercykel är svårslaget. Här har du Monarks utbud:
http://www.monarkexercise.se/default.asp?PageID=542
Försök hitta en begagnad med pendel på t.ex. http://happymtb.org/
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 23:58David, Lars och Fredrik!
Vad är fördelarna med en ernometercykel/testcykel vs en spinningcykel eller trainer? Motivera nyttorna!
David, Lars och Fredrik!
Vad är fördelarna med en ernometercykel/testcykel vs en spinningcykel eller trainer? Motivera nyttorna!
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 00:13Marcus!
Om ditt val står mellan en motionscykel och spinningcykel så är välet lätt; köp en spinningcykel!
En motionscykel håller inte måttet, de är för veka och är mest bara rassel. Dessutom sitter man upprätt på en sk sadel som mest liknar en soffa, d
Marcus!
Om ditt val står mellan en motionscykel och spinningcykel så är välet lätt; köp en spinningcykel!
En motionscykel håller inte måttet, de är för veka och är mest bara rassel. Dessutom sitter man upprätt på en sk sadel som mest liknar en soffa, d
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 00:18På en ercykel kan man mäta effekten och det är MYCKET intressant. Vet inte om det finns nån annan tillverkare än Monark som har en så stabil mätmetod. Det ska alltså vara en Monark med pendel eller viktkorg. Ett kilo vid 100 kadens ger 100W således.
På en ercykel kan man mäta effekten och det är MYCKET intressant. Vet inte om det finns nån annan tillverkare än Monark som har en så stabil mätmetod. Det ska alltså vara en Monark med pendel eller viktkorg. Ett kilo vid 100 kadens ger 100W således.
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 00:37Vad körde du för cyklar på spinningpassen? Leta upp en begagnad sådan på enklaste sätt. Jag köpte själv en Schwinn på Blocket i somras för 1200 kr. Sedan la jag ner ett par hundringar på att fixa upp och uppgradera den.
Även om du lägger ner dubbla penge
Vad körde du för cyklar på spinningpassen? Leta upp en begagnad sådan på enklaste sätt. Jag köpte själv en Schwinn på Blocket i somras för 1200 kr. Sedan la jag ner ett par hundringar på att fixa upp och uppgradera den.
Även om du lägger ner dubbla penge
Quote from Mikaela Lexén on 26 December 2009, 21:30>Stefan M
Trådstartaren är en småbarnspappa som vill förbättra sin kondition.
I hans fall anser jag att en ermetercykel är overkill. För en seriös (elit-)motionär eller tävlingssatsande cyklist är den helt klart bäst, men man måste se till målen för respe
>Stefan M
Trådstartaren är en småbarnspappa som vill förbättra sin kondition.
I hans fall anser jag att en ermetercykel är overkill. För en seriös (elit-)motionär eller tävlingssatsande cyklist är den helt klart bäst, men man måste se till målen för respe
Quote from Funbeat user on 27 December 2009, 14:45Ett helt annat svar;
Tänk på att inte _ersätta_ löpträningen med spinning/motionscykel.
Man får ofta ett sämre löpsteg av cykling (har jag märkt av även då jag fortsatt löpträning men kompletterat med cykling) så det är inte givet att du blir en bättre l
Ett helt annat svar;
Tänk på att inte _ersätta_ löpträningen med spinning/motionscykel.
Man får ofta ett sämre löpsteg av cykling (har jag märkt av även då jag fortsatt löpträning men kompletterat med cykling) så det är inte givet att du blir en bättre l
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 16:59Vore det inte praktiskt med ett löpband om nu målet är att bli en bättre löpare?
Vore det inte praktiskt med ett löpband om nu målet är att bli en bättre löpare?
Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 21:58Tack för alla svar.
Åberg_ undrar om jag inte borde köpa ett löpband? Det har givetvis varit på tal, men då jag har stora planer på att bli en triatlet i framtiden känns motioncykel/spinningcykel intressantare, samtidigt som löpband är dyrare, tyngre oc
Tack för alla svar.
Åberg_ undrar om jag inte borde köpa ett löpband? Det har givetvis varit på tal, men då jag har stora planer på att bli en triatlet i framtiden känns motioncykel/spinningcykel intressantare, samtidigt som löpband är dyrare, tyngre oc
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 01:52Passa barn gör du väl inte från ett löpband?
Om så inte är fallet så är det väl betydligt lönsammare och roligare att lägga pengarna på att köpa kläder och träningsskor för att springa ute?
Samtidigt kan du börja tänka på att lägga löpbandspengar på en b
Passa barn gör du väl inte från ett löpband?
Om så inte är fallet så är det väl betydligt lönsammare och roligare att lägga pengarna på att köpa kläder och träningsskor för att springa ute?
Samtidigt kan du börja tänka på att lägga löpbandspengar på en b