Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMotionscykel eller spinningcykel
You need to log in to create posts and topics.

Ermetercykel är svårslaget. Här har du Monarks utbud:

http://www.monarkexercise.se/default.asp?PageID=542

Försök hitta en begagnad med pendel på t.ex. http://happymtb.org/

David, Lars och Fredrik!

Vad är fördelarna med en ernometercykel/testcykel vs en spinningcykel eller trainer? Motivera nyttorna!

Marcus!

Om ditt val står mellan en motionscykel och spinningcykel så är välet lätt; köp en spinningcykel!

En motionscykel håller inte måttet, de är för veka och är mest bara rassel. Dessutom sitter man upprätt på en sk sadel som mest liknar en soffa, d

På en ercykel kan man mäta effekten och det är MYCKET intressant. Vet inte om det finns nån annan tillverkare än Monark som har en så stabil mätmetod. Det ska alltså vara en Monark med pendel eller viktkorg. Ett kilo vid 100 kadens ger 100W således.

Vad körde du för cyklar på spinningpassen? Leta upp en begagnad sådan på enklaste sätt. Jag köpte själv en Schwinn på Blocket i somras för 1200 kr. Sedan la jag ner ett par hundringar på att fixa upp och uppgradera den.

Även om du lägger ner dubbla penge

>Stefan M
Trådstartaren är en småbarnspappa som vill förbättra sin kondition.
I hans fall anser jag att en ermetercykel är overkill. För en seriös (elit-)motionär eller tävlingssatsande cyklist är den helt klart bäst, men man måste se till målen för respe

Ett helt annat svar;

Tänk på att inte _ersätta_ löpträningen med spinning/motionscykel.
Man får ofta ett sämre löpsteg av cykling (har jag märkt av även då jag fortsatt löpträning men kompletterat med cykling) så det är inte givet att du blir en bättre l

Vore det inte praktiskt med ett löpband om nu målet är att bli en bättre löpare?

Tack för alla svar.

Åberg_ undrar om jag inte borde köpa ett löpband? Det har givetvis varit på tal, men då jag har stora planer på att bli en triatlet i framtiden känns motioncykel/spinningcykel intressantare, samtidigt som löpband är dyrare, tyngre oc

Passa barn gör du väl inte från ett löpband?

Om så inte är fallet så är det väl betydligt lönsammare och roligare att lägga pengarna på att köpa kläder och träningsskor för att springa ute?
Samtidigt kan du börja tänka på att lägga löpbandspengar på en b