Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotionsspåren i Hellas
You need to log in to create posts and topics.

Har försökt få lite koll på var spåren egentligen går i Hellasgården. Den karta som de har på hemsidan är nåt av det sämsta jag sett och ger ju ingen möjlighet att orientera sig med.
Anledningen är att jag missade ett avtag på gröna milspåret sist och le

Det finns en spårkarta vid hellasgården. Du har väl noterat att det är ett nytt milspår? Det gamla är väldigt otydligt på vissa ställen. Jag har själv inte sprungit det nya, så jag vet inget om kvalitén på det.

Har inte sprungit nya spåret, men en 99% rättvisande rutt av förra årets version finns på
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=66122

Kruxet för mej första gången var när man kom ner till Strålsjön, där missade jag att man ska springa förbi

Akta dig för att vara ensam ute i skogen, det finns whuffon där...
Hör av dig så kan så kan vi dirta gröna spåret nån sunset fram över. Har ganska bra koll på den liften.

Vad betyder det på svenska? (H)

Eventuellt blir det ett pass nu i helgen. Undrar också vad en översättning skulle se ut som men jag förstod i alla fall så långt som att jag skulle höra av mig (H)

Undrar vilken smartass som kom på att de skulle ha ett grönt spår i skogen. Otroligt svårt att hitta, iaf när det finns träd med barr/löv. Lätt att springa vilse i Hellas!

Karin, detta skrev jag i vår klubbtidning 2001:

För det finns faktiskt en Svensk Standard från
1969 för skyltning och märkning för sport
och friluftsliv. Motionsspåren har olika färg
alltefter längd: blått=1250 m, rött=2500 m,
gult=5000 m och grönt 10 km

Efter 40 år med felspringande i skogen kanske det är dags att ändra på standarden då? Det finns ju faktiskt fler färger än så att välja på nuförtiden! 😉

Men milspåret i just Hellasgården avvek väldigt länge från standarden och kallades "Gula Milen". Men när man gjorde en lite omdragning, nån gång på slutet av 90-talet?, så bytte man till Gröna skyltar. Men vi gamla stötar kallade ändå milen för Gula milen