Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:34Efter dryga 50 års irrande å felspringande i skogen kanske det är dags för en ändring av standaren. Fem till tio av alla killar kan inte skilja på rött å grönt ute i den så härligt vilda vegetationen vad gäller snitslar å annat för andra vägledande saker
Efter dryga 50 års irrande å felspringande i skogen kanske det är dags för en ändring av standaren. Fem till tio av alla killar kan inte skilja på rött å grönt ute i den så härligt vilda vegetationen vad gäller snitslar å annat för andra vägledande saker
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:39I min artikel från 2001 nämnde jag också att detta bara gällde i Sverige. Kanske dags för Fredde Reinfelt att gripa in och skapa en EU-standard med nya fina färger? 🙂
I min artikel från 2001 nämnde jag också att detta bara gällde i Sverige. Kanske dags för Fredde Reinfelt att gripa in och skapa en EU-standard med nya fina färger? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 21:26"Fem till tio av alla killar kan inte skilja på rött å grönt ute i den så härligt vilda vegetationen vad gäller snitslar å annat för andra vägledande saker typ."
Många gånger har jag tyckt mig märka att det gäller i asfaltsvegetationen också. Typ vägleda
"Fem till tio av alla killar kan inte skilja på rött å grönt ute i den så härligt vilda vegetationen vad gäller snitslar å annat för andra vägledande saker typ."
Många gånger har jag tyckt mig märka att det gäller i asfaltsvegetationen också. Typ vägleda
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 22:55Vad menas med "fem till tio av alla killar"?
5-10 av hela Sveriges befolkning är ju inte mycket?
Hur många procent är färgblinda?I Norge och Finland har man annan färgstandard på motionsspår men kommer inte ihåg nu vad den är.
Vad menas med "fem till tio av alla killar"?
5-10 av hela Sveriges befolkning är ju inte mycket?
Hur många procent är färgblinda?
I Norge och Finland har man annan färgstandard på motionsspår men kommer inte ihåg nu vad den är.
Quote from Elias Engqvist on 5 November 2009, 23:41Kjelle, menar du möjligen "5 av 10 killar"?
Kjelle, menar du möjligen "5 av 10 killar"?
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 09:16Nääää....egentligen 5 till 10 % av alla killar. Diffar tydligen nåt med åren????? Skulle tänka mig att vi kanske blir fler...ref tendensen med alla kroppsdefekter i vårt samhälle. Kör gärna med röda snitslar men gör som orienterarna...:lägg in en vit rand
Nääää....egentligen 5 till 10 % av alla killar. Diffar tydligen nåt med åren????? Skulle tänka mig att vi kanske blir fler...ref tendensen med alla kroppsdefekter i vårt samhälle. Kör gärna med röda snitslar men gör som orienterarna...:lägg in en vit rand
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 10:30_Vita_ markeringar vore väl extremt dåligt? Hur syns de i SNÖ?
Jag har inga problem att se den gröna däremot, och pga inte heller löpt nån risk att blanda ihop den med röd - beroende på att spåren inte dragits så där jag sprungit.
(Just Hellas har jag v
_Vita_ markeringar vore väl extremt dåligt? Hur syns de i SNÖ?
Jag har inga problem att se den gröna däremot, och pga inte heller löpt nån risk att blanda ihop den med röd - beroende på att spåren inte dragits så där jag sprungit.
(Just Hellas har jag v
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 17:57Ja är det helvitt med en massa snö...då funkar det ju med vilken färg som hellst...ehhhe...vilken det nu kan vara?????;)
Ja är det helvitt med en massa snö...då funkar det ju med vilken färg som hellst...ehhhe...vilken det nu kan vara?????;)
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 19:33Kontrollpunkterna på orienteringstävlingar var ju förut markerade med skärmar som var röd-vita men byttes i slutet på 70-talet ut till orange-vita pga att färgblinda inte såg det röda.
Orange funkar tydligen bra.
Kontrollpunkterna på orienteringstävlingar var ju förut markerade med skärmar som var röd-vita men byttes i slutet på 70-talet ut till orange-vita pga att färgblinda inte såg det röda.
Orange funkar tydligen bra.
Quote from Fredrik Närenfors on 6 November 2009, 21:43I morn förmiddag ska jag göra ett nytt försök att hitta de gröna prickarna i Hellas. Ser ni nån med två jyckar i släptåg...errrrhhhmmmm... Jag menar två jyckar med en gubbe i släptåg så är det jag.
Har en känsla av att de kommer hjälpa mig komma under tim
I morn förmiddag ska jag göra ett nytt försök att hitta de gröna prickarna i Hellas. Ser ni nån med två jyckar i släptåg...errrrhhhmmmm... Jag menar två jyckar med en gubbe i släptåg så är det jag.
Har en känsla av att de kommer hjälpa mig komma under tim