Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivationen är borta.
You need to log in to create posts and topics.

12

Fram tills i julas sprang jag mycket. Då var det tre pass i veckan varav ett pass var intervaller, ett var lugnt och det sista ett långpass. Vid jultiden försvann motivationen och den har inte återinfunnit sig. Jag gör en satsning men efter 1-2 veckor trö

Fartlek (dvs tvättäkta slumpmässiga tempoväxlingar). Den där idén som står i någon annan tråd om att ta varannan väg åt höger och varannan vänster, jag började springa KORTARE sträckor just för att "kom igen nu, en sabla KVART kan du ju ALLTID springa" va

Tack för tipset Jessie. Jag har provat fartlek men utan något lyckat resultat. Likt förbaskat försvinner motivationen (den lilla som finns vid början) efter 1-2 veckor. Det är enormt irriterande. Jag bara vill komma igång och springa igen. Jag tyckte det

Stefan: Jag hade lite tur och hittade en snäll snubbe här på fb som sprang med mig i det tempo jag klarade av. Ber man snällt så borde det ju inte vara omöjligt tycker jag?

Har du något mål med din löpning? Vad ska ge dig energi att springa?

Min spontana reaktion var: varför springa om du inte tycker det är kul just nu? Avvakta, löparlusten kommer kanske tillbaka! Du tränar ju cykling och styrka, så du behåller ju formen. Den löparspecifiska formen får du ta tag i när du vill springa igen...

Jessie: Ja, det är ju en lösning, man får lägga ut en kontaktannons fär på funbeat 🙂

Torbjörn: Målet med min löpning är dels att palla med och springa Lidingöloppet på en vettig tid (på ca 2,5 timmar). Men framförallt så är det för att palla med och sp

Ah, det var ju mer information... Jo, då måste du springa innan testet iaf. Om du håller igång på annat sätt bör ett par månaders träning innan testet räcka? Och vem vet, om du släpper löpningen helt ett tag kanske du kommer igen med glädje igen fortare ä

2,5 timme på LL är jäkligt snabbt - bara så du vet!

Ut och spring i skogen utan tidskrav och annat.

12