Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivationen är borta.
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tycler det alltid är roligare att springa okända vägar. Även om man vet riktning och ungefärliga avstånd så är det inte alls samma sak som när man--medvetet eller omedvetet-- springer och bockar av riktmärken.

Hitta någon att springa med, gå med i en löpargrupp av något slag.!!! Sluta med kraven, utan spring för att det är skönt, så kommer hastigheten med kondisen. Motivation och krav brukar ju inte gå hand i hand direkt, inte för mig i alla fall..

Jag läste någonstans att "motivation är inget som kommer flygande till dig i soffan. Det är något som kommer med förbättrade resultat." Och så är det definitivt för mig, och jag är förvånad om det inte är så för alla andra också. Sen om resultaten är bätt

Sen kanske du inte ska följa det där löpprogrammet heller, utan känna efter vad du har lust att springa just idag. Utgå inte från frågan "Ska jag springa idag?" utan "Vad ska jag springa idag?"

Då förstår jag att du inte har någon lust, Stefan. Det är ju inte ditt mål eller din utmaning. Någon annan har bestämt att du ska klara ditt brandmanstest och vilken tid det är.

Försök hitta ett träningsmål som du brinner för. Vad gillar du att springa:

Hade tänkt att skriva att om du inte har motivation till att springa så låt bli tills du känner för att göra det. Men om du nu måste så...

Lite bakgrund: Jag läser teknisk fysik på Chalmers, så jag pluggar i snitt ca 50 h i veckan. Det är inte bara j

vad var det som gav dig motivation förut, innan jul? kanske var det att du skulle göra testet för brandman, och sedan med tiden så "bleknade" den motivationen?
ett mål som ligger alltför många månader fram i tiden riskerar att "tömmas" på mening efter ett

Alltså, ibland tror jag inte att man kan vänta på inspirationen. Om du tycker att du behöver träna löpning för att klara dina mål: bestäm när du ska springa, skriv in dagarna i kalendern och kör. På det viset behöver du inte känna efter om du är sugen på

Tack allihop för alla goda tips!

Ursäkta det sena svaret, då jag varit bortrest har det varit svårt att svara. Jag kommer ta till mig detta. Jag kommer göra en blandning av det ni rekomenderat. Jag kommer hålla upp med löpningen tills sommaren kommer, då

12