Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft problem senaste gångerna med kramp i båda lårens framsidor halvvägs in i löpningen.

Jag brukar dricka på bra med Vitargo 1l+ under cykeln och tar sedan lite sportdryck efter 5 km löpning. Innan race brukar jag ta en enervit-tablett från röda

hur ofta träna du Brick?

Det enda som egentligen är vetenskapligt klarlagt vad gäller kramp för närvarande är att kramp tycks drabba utmattade muskler! Så om dina främre lårmuskler är utmattade halvvägs in i 10 an på en Olympisk distans finns det ett par alternativ.
1 sänk farte

"Det enda som egentligen är vetenskapligt klarlagt vad gäller kramp för närvarande är att kramp tycks drabba utmattade muskler!"

Inte helt sant förutom kramp som är inducerad av stor ansträngning, men det kan man nog anta att det är i det här fallet.

Utgick från att det ingick i den aktuella kontexten! 🙂

Ryan - inte alltför ofta.

Läste på lite igår och har gett upp hoppet om en quick fix i form av intag av tillskott. Det är så enkelt (precis som ni säger) att jag går på lite FÖR hårt på cykeln, har för dålig teknik och trycker mycket mer än trampar runt,

Ett tips att minska risken för kramp är att tillåta lite längre tid i T2: kör några lår- och vadstretchningar innan du sticker ut på löpet.

Tips två är att fundera på kadensen i cyklingen. Kanske läge att lätta på växlarna och öka kadensen, så att du job

Om du funderar kring rundtrampet (tekniken) när du tävlar så har du nog problemet där. Jag har nog världens sämsta rundtramp, men brukar ligga i topp vad gäller cykeltider. Enda gången jag får kramp under triathlon är på simningen när jag tänker för mycke

Får du kramp för att du är trött hjälper inga tillskott i världen. Får du kramp för att du har brist på olika mineraler ska du nog åtgärda det i god tid före tävlingen.

Jag får t.ex inte sällan problem med kramp redan efter lätt ansträngning sommartid, i

Intag av extra vätska kommer att göra att du inom några timmar börjar pinka ut både vätskan och dina mineraler, känns inte som nån smart plan