Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 13:17Det känns väldigt jobbigt att "ta det lugnt" i växlingen och "hålla igen" på cykeln. Jag är mer av typen "all-in" på allt. I alla fall när det inte är längre än så här...
Pasi har lärt mig att ligga på lite tyngre växlar på cykeln för att spara hjärtat t
Det känns väldigt jobbigt att "ta det lugnt" i växlingen och "hålla igen" på cykeln. Jag är mer av typen "all-in" på allt. I alla fall när det inte är längre än så här...
Pasi har lärt mig att ligga på lite tyngre växlar på cykeln för att spara hjärtat t
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 14:051, 4 l vitargo på cykeln låter för mig väldigt mycket på en olympisk. Blir ett extra kilo på cykeln och ett extra kilo i magen under löpning. Säg 5 dl dryck på cykeln och 2 muggar på löpningen?
1, 4 l vitargo på cykeln låter för mig väldigt mycket på en olympisk. Blir ett extra kilo på cykeln och ett extra kilo i magen under löpning. Säg 5 dl dryck på cykeln och 2 muggar på löpningen?
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 18:10Instämmer. Jag tror inte det är Vitargo-brist som ger dig krampen!
Instämmer. Jag tror inte det är Vitargo-brist som ger dig krampen!
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 19:59Jag har en flaska (iofs 7dl) sportdryck på cykeln och en flaska vatten i reserv i växlingsområdet ifall jag skulle känna mig särskilt törstig. Någon mugg på löpningen efter behov. Olympiskt är inte så långt.
Men krampen i det här fallet är nog muskeltrö
Jag har en flaska (iofs 7dl) sportdryck på cykeln och en flaska vatten i reserv i växlingsområdet ifall jag skulle känna mig särskilt törstig. Någon mugg på löpningen efter behov. Olympiskt är inte så långt.
Men krampen i det här fallet är nog muskeltrö
Quote from Elias Engqvist on 24 August 2012, 21:13Mattias: Prova med 3 liter vitargo 😉
Mattias: Prova med 3 liter vitargo 😉
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 21:43Bra input! Tack.
Till saken hör att jag traditionellt svettas och dricker väldigt mycket under fysisk aktivitet rent generellt. 1,4 l Vitargo är att ta i, men det är mer för att jag har två 7-dl-flaskor. Behöver ju inte dricka allt... och kan blanda svag
Bra input! Tack.
Till saken hör att jag traditionellt svettas och dricker väldigt mycket under fysisk aktivitet rent generellt. 1,4 l Vitargo är att ta i, men det är mer för att jag har två 7-dl-flaskor. Behöver ju inte dricka allt... och kan blanda svag
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 21:43Just!
Att krampen beror på utmattning är jag helt med på. Nu har vi halkat över på dricka-strategi rent generellt. 🙂
Just!
Att krampen beror på utmattning är jag helt med på. Nu har vi halkat över på dricka-strategi rent generellt. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 08:10Tack för tipsen!
Höll runt 95 i kadens för det mesta.
Körde lätt och snabbt uppför Västerbron 6 ggr.
Var glad och pigg på cykeln hela tiden.
Drack dryga litern Vitargo.
Tog en gel i T2.Sprang bättre än någonsin och med krampkänning endast på sista varv
Tack för tipsen!
Höll runt 95 i kadens för det mesta.
Körde lätt och snabbt uppför Västerbron 6 ggr.
Var glad och pigg på cykeln hela tiden.
Drack dryga litern Vitargo.
Tog en gel i T2.
Sprang bättre än någonsin och med krampkänning endast på sista varv
Quote from Elias Engqvist on 27 August 2012, 08:16Grattis till det!
Grattis till det!
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 08:20Grattis Mattias till ett fint resultat och att du nästan slapp kramp!
Grattis Mattias till ett fint resultat och att du nästan slapp kramp!