Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det känns väldigt jobbigt att "ta det lugnt" i växlingen och "hålla igen" på cykeln. Jag är mer av typen "all-in" på allt. I alla fall när det inte är längre än så här...

Pasi har lärt mig att ligga på lite tyngre växlar på cykeln för att spara hjärtat t

1, 4 l vitargo på cykeln låter för mig väldigt mycket på en olympisk. Blir ett extra kilo på cykeln och ett extra kilo i magen under löpning. Säg 5 dl dryck på cykeln och 2 muggar på löpningen?

Instämmer. Jag tror inte det är Vitargo-brist som ger dig krampen!

Jag har en flaska (iofs 7dl) sportdryck på cykeln och en flaska vatten i reserv i växlingsområdet ifall jag skulle känna mig särskilt törstig. Någon mugg på löpningen efter behov. Olympiskt är inte så långt.

Men krampen i det här fallet är nog muskeltrö

Mattias: Prova med 3 liter vitargo 😉

Bra input! Tack.

Till saken hör att jag traditionellt svettas och dricker väldigt mycket under fysisk aktivitet rent generellt. 1,4 l Vitargo är att ta i, men det är mer för att jag har två 7-dl-flaskor. Behöver ju inte dricka allt... och kan blanda svag

Just!
Att krampen beror på utmattning är jag helt med på. Nu har vi halkat över på dricka-strategi rent generellt. 🙂

Tack för tipsen!

Höll runt 95 i kadens för det mesta.
Körde lätt och snabbt uppför Västerbron 6 ggr.
Var glad och pigg på cykeln hela tiden.
Drack dryga litern Vitargo.
Tog en gel i T2.

Sprang bättre än någonsin och med krampkänning endast på sista varv

Grattis till det!

Grattis Mattias till ett fint resultat och att du nästan slapp kramp!