Quote from Guest on 3 February 2008, 14:29Hatar motvind. Hade tänkt springa 7 km i 5- 5:10 min tempo men det blev "bara" 5:26. Det känns verkligen som att springa in i en vägg eller att någon håller fast en. Man blir verkligen skittrött. Men så fort vinden avtar känner man sig jättestart.
Hmm...
Hatar motvind. Hade tänkt springa 7 km i 5- 5:10 min tempo men det blev "bara" 5:26. Det känns verkligen som att springa in i en vägg eller att någon håller fast en. Man blir verkligen skittrött. Men så fort vinden avtar känner man sig jättestart.
Hmm...
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 14:39HATA MOTVIND!!!!
Undra hur mycket av motvinden som är reelt motstånd. Jag menar... det måste ju vara en mental vägg också som saktar ner en fast det egentligen inte borde. Fattar nån vad jag svamlar om?!?
HATA MOTVIND!!!!
Undra hur mycket av motvinden som är reelt motstånd. Jag menar... det måste ju vara en mental vägg också som saktar ner en fast det egentligen inte borde. Fattar nån vad jag svamlar om?!?
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 15:45Motvind. Ett litet citat från ett inlägg jag hittade på puls.se:
"Daniels Running Formula (2nd Ed) sid. 126.
Exempel urt tabellen där:4 (8) m/s MEDvind "ger" c:a 6 (9) % minskning av VO2 (mot vindstilla).
4 (8) m/s MOTvind "kräver" c:a 10 (23!!!) % ök
Motvind. Ett litet citat från ett inlägg jag hittade på puls.se:
"Daniels Running Formula (2nd Ed) sid. 126.
Exempel urt tabellen där:
4 (8) m/s MEDvind "ger" c:a 6 (9) % minskning av VO2 (mot vindstilla).
4 (8) m/s MOTvind "kräver" c:a 10 (23!!!) % ök
Quote from Håkan Öhling on 3 February 2008, 16:52Nej, nej och stopp!
Inte hata motvinden - den är er och min bästa vän! Ni behöver inte ta i mer när ni springer i motvind. Njut av den istället! Ju mer desto roligare
Ni ska ju ha samma puls - då spelar vinden ingen roll. Men titta inte på klockan eller
Nej, nej och stopp!
Inte hata motvinden - den är er och min bästa vän! Ni behöver inte ta i mer när ni springer i motvind. Njut av den istället! Ju mer desto roligare
Ni ska ju ha samma puls - då spelar vinden ingen roll. Men titta inte på klockan eller
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 16:57Men det var fan så tungt att springa i motvinden idag!! :2@
OCH hur roligt är det? INTE!!
Men det var fan så tungt att springa i motvinden idag!! :2@
OCH hur roligt är det? INTE!!
Quote from Håkan Öhling on 3 February 2008, 17:01It´s all inside your head... 😉
It´s all inside your head... 😉
Quote from Lars Mörrby on 3 February 2008, 17:03Håller med Torbjörn - låt pulsmätaren styra farten. Det är härligt när det blåser lite. Massor med frisk luft.
Håller med Torbjörn - låt pulsmätaren styra farten. Det är härligt när det blåser lite. Massor med frisk luft.
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 17:56Nja, när det båser 15-18 m/sek som det har gjort den senaste tiden ute i skärgården är det inte roligt. I motvind blir det otroligt svårt att andas märkligt nog och när sidvinden tar i är det inte långt borta att underbenet blåser åt sidan och man snubbla
Nja, när det båser 15-18 m/sek som det har gjort den senaste tiden ute i skärgården är det inte roligt. I motvind blir det otroligt svårt att andas märkligt nog och när sidvinden tar i är det inte långt borta att underbenet blåser åt sidan och man snubbla
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 19:20Börje & Anders
Tack för Era tips tidigare om kartor till GF305. Jag har provat med Friluftskartan men får det inte riktigt att funka men påminde mig då att Anders namnt ett program. Jag letade upp Ditt inlagg och har Nu installerat Sport Track och det fu
Börje & Anders
Tack för Era tips tidigare om kartor till GF305. Jag har provat med Friluftskartan men får det inte riktigt att funka men påminde mig då att Anders namnt ett program. Jag letade upp Ditt inlagg och har Nu installerat Sport Track och det fu
Quote from Lars Mörrby on 3 February 2008, 20:19Visst är det kul med riktiga kartor Harald?
Vi får väl se om vi springer på varandra ute nån gång - det är inte så långt bort till dig, 4-5km skulle jag tro.
Visst är det kul med riktiga kartor Harald?
Vi får väl se om vi springer på varandra ute nån gång - det är inte så långt bort till dig, 4-5km skulle jag tro.