Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 22:22>4 (8) m/s MEDvind "ger" c:a 6 (9) % minskning av VO2 (mot vindstilla).
>4 (8) m/s MOTvind "kräver" c:a 10 (23!!!) % ökning av VO2 (mot vindstilla).Jaha... där föll min teori om att det på nåt vis skulle jämna ut sej på ut- resp. hemvägen. Snart kommer
>4 (8) m/s MEDvind "ger" c:a 6 (9) % minskning av VO2 (mot vindstilla).
>4 (8) m/s MOTvind "kräver" c:a 10 (23!!!) % ökning av VO2 (mot vindstilla).
Jaha... där föll min teori om att det på nåt vis skulle jämna ut sej på ut- resp. hemvägen. Snart kommer
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 22:32Börje
Det vore kul. F.n. jobbar jag i Umeå och långpendlar så mesta träningen blir just nu i vinteföre. Har i kväll gjort en milrunda i minus fyra grader och knarrande snö på gång- & cykelbanor runt universitetet. Mysigt när det är riktig vinter men det
Börje
Det vore kul. F.n. jobbar jag i Umeå och långpendlar så mesta träningen blir just nu i vinteföre. Har i kväll gjort en milrunda i minus fyra grader och knarrande snö på gång- & cykelbanor runt universitetet. Mysigt när det är riktig vinter men det
Quote from Sissel Svanøe on 4 February 2008, 09:14Kanske inte så konstigt att det var tungt att försöka persa på milen i lördags när det blåste 10-15 m/s på 400-metersbanan. Och inte fick vi någon medvind heller för det var lä när man passerade läktaren... 🙁 (och det var säkert tungt för att jag varit
Kanske inte så konstigt att det var tungt att försöka persa på milen i lördags när det blåste 10-15 m/s på 400-metersbanan. Och inte fick vi någon medvind heller för det var lä när man passerade läktaren... 🙁 (och det var säkert tungt för att jag varit
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 09:16Oj då var det värsta formbeskedet av Lerum! Hur gick det för de andra?
Oj då var det värsta formbeskedet av Lerum! Hur gick det för de andra?
Quote from Sissel Svanøe on 4 February 2008, 09:58M-G körde 200m-intervaller (joggade 200 i motvinden och sprang 200 där det var lä:-)), Hans var hare och vår nye vän satte pers på runt 20 minuter på 5000 meter.
M-G körde 200m-intervaller (joggade 200 i motvinden och sprang 200 där det var lä:-)), Hans var hare och vår nye vän satte pers på runt 20 minuter på 5000 meter.
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 09:58Var ute på ett tempopass igår. När jag skulle lägga in tempodelen i passet svängde jag 90 grader åt höger och stod nästan stilla. Motvind hela tempodelen gjorde att jag trots höjd intensitet inte höjde tempot särskilt mycket. Men träning satt nog som den
Var ute på ett tempopass igår. När jag skulle lägga in tempodelen i passet svängde jag 90 grader åt höger och stod nästan stilla. Motvind hela tempodelen gjorde att jag trots höjd intensitet inte höjde tempot särskilt mycket. Men träning satt nog som den