Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMtb sko som funkar bra till Lvg c …
You need to log in to create posts and topics.

Jag är en Mtb:are som har skaffat en Lvg-cykel och tänkte höra om d är fler som jag som använder 1 par skor till både och?

Jag kikar just nu på ett par Sidi Dragon 2 srs sko för runda slängar 2.300sek.

ngt som vet/hört hur den funkar ? d är ju ändå en h

Sidi Ergo 2 är ett bättre val på LVG.

Jag tänker köra med SPD pedaler på både lvg o mtb för att använda ett par skor och "kapa" utgifterna på olika skor o pedaler.

Så Ergo 2 som är en Lvg sko kommer inte funka.. men tack ändå..

Jag använder Shimano M075. Styva och fina, med tre kardborreband och elegant utseende. Det finns en nästan identisk modell för landsvägskloss, som heter R075. Bara undersidan som skiljer, räknar jag med. Översidan är helt identisk.

Billig är den också, r

Jag kör med Specialized Body Geometry Carbon Comp MTB. Dom funkar kanonbra.

Jag kör med R075:an Rasmus nämner, den har fästen för både SPD och SPD-SL. Tycker den funkar bra, men jag har inte känsliga fötter så nån annan har säkert en annan åsikt.

Däremot så har den mesh på ovansidan och jag upplever den lite kylig i fartvinden,

Ja, den är sannerligen välventilerad. När hösten började kännas fick tårna det kallt! Fördelen är att det resten av året ventilerar så bra att det är i det närmaste luktfritt i skorna efter en lång runda!

Glömde ju nämna det lilla hålet fram på skon som leder fartviden rakt in under foten!
Tidigare i år fick jag sätta en tejpbit över det hålet för att inte frysa av mig tårna!

Verkar vara en bra vintersko eftersom man bara fryser på hösten om fötterna med dem.

Jag spenderade "vintern" i rossignol-pjäxor på ett par rullskidor... De var iaf varma så länge de var torra, vilket i Götet inte var så ofta! 🙁