Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik på löprundan.
You need to log in to create posts and topics.

Som sagt det är högst indivuellt (hur långa steg man tar etc) och hur långt man planerat springa. Jag gillar att springa långt och har ett tempo på ca 1 mil på 50 minuter (dvs jag stressar inte fram) och då passar det ganska bra med 130-140 steg i minuten

Jag tycker gamla Madonna-låter är super.
Jag brukar också lyssna på en kille som heter Benny Benassi, en italiensk DJ som har remixat låter. Passar bra att springa och powerwalka till.

Jag lyssnar på techno om det ska vara längre löppass och inte så intensiva.. vill jag verkligen pressa på mig själv och köra slut på alla krafter är det children of bodom som gäller, dom får en att pressa sig till max (H)

Hmm, skulle behöva tips på nya technolåter med behagligt tempo.
Börjar bli leds på VNV nation.
Varvar det med Nightwish och mer sällan Rammstein beroende på mitt humör.

Jag gillar The Chemical Brothers, gamla låtar, såsom:
-Believe
-Shake, Breake, Bounce
-The Big Jump
-Get Yourself High

Rätt bra för löpning får ja säga! Bra beat! (t+)

OK, utmaningen är antagen 🙂
Vilket tempo vill du ha technolåtar. Jag har över 80 Gb musik hemma, så jag har ett par att välja mellan till dig.

Wow Camilla!
Inte illa... Tror du vinner de flesta technoutmaningar.
Något som har ett bra stegtempo för joggande, tar inte så långa steg än...
För snabbt och det stör min rytm..
Gärna någon sorts motiverande melodi. Inte för muntert, gärna lite aggressi

Jag ska kolla vad som är pulsat och återkommer med en längre lista
jag antar att du redan känner till:
Dark Chast of Wonders med Nightwish vilkket ju inte är så mycket techno 🙂
Har du lyssnat något på DreamTheater, Oakenfold (Faster Kill Pussycat), Bry

Jag springer till olika musikstilar och tempon men oftast låtar från skivorna Bodywork (finns 6 stycken) eller Hard Dance Mania. Vissa låtar från Absolute-skivor funkar också! Bodywork har BPM-angivelser så de skivorna är nog mina favvoskivor till träning

Muse låtar ger bra push. Brittisk pop/rock. Butterflies and hurrcanes rekommenderas mest =)