Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMusik under cykelpasset!
You need to log in to create posts and topics.

Hasse, vad är den direkta fördelen med att ha en sådan lösning istället för en vanlig mp3-spelare? Den enda fördelen jag ser verkar vara att man kan prata i telefonen utan att behöva ta upp den från sadelväskan (och normalt sett är det ju inte så bra att

Linus, Den stora fördelen är att lyssna på radio och ta ett telefonsamtal om man måste. Man slipper dessutom mobilens hörlurar som antennkabel. Den väger bara 26gr så den är lätt att ha runt halsen och knäppa fast den i tröjan.

Tack Hasse. 🙂

Därigenom kom jag på en fördel till: genom att använda mobilen behöver man behöver inte ha två ställen där man lagrar sina mp3-låtar. Mobilen är ju bra att ha med i en nödsituation, så den ska med på cyklingen. Att då ha den som mp3-spela

Den måste pluggas i väggen.

Hej Linus.

Helt klart att det är en 5500sport, som man skall ha och inte min gamla 5140i. En sån får det bli, kan ju inte ha en 2 år gammal mobil, eller.
En stor fördel med att man har musiken i mobilen är att du inte behöver ha med din mp3, den går ba

Tjena, tror (är inte säker) dessvärre att 5500 sport inte stödjer "Bluetooth A2DP", vilket man tydligen måste ha för att kunna använda i-Tech Clip headset:et. Men det kanske finns något annat blåtandsheadset som funkar till en sådan....? Någon som vet?

jag har en 5500sport och den har problemet att gummiknappsatsen lossnade efter 2 månader det är tydligen ett mycket vanligt problem på den modellen så den är inte speciellt vattentät.

Jag har inte haft något som helst problem med min, än... och den är väl ett par månader gammal.

Hej Markus.

"jag har en 5500sport och den har problemet att gummiknappsatsen lossnade efter 2 månader det är tydligen ett mycket vanligt problem på den modellen så den är inte speciellt vattentät."

Då är det bara att hämta ut en ny, eller?

P.