Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMy Tracks - Htc (Hero)
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon mer än jag som har en HTC (Hero) och använder löp-appen My Tracks?

Undrar om det är mer än jag som har problem?
För det första har den väldigt svårt att hitta startpunkten; "Waiting for a better GPS fix. Make sure the sky is visible" kommer i stor

Din sambo har troligen rätt. Har inte en HTC men en nokia mobil gps och en bilgps.

Nokias mobil gps är jättekinkig och tappar kontakten direkt om den inte ser himlen längre. Mottagningen är så svag att även om jag har den i framfickan på jacka med gps mo

En gammal Nokia Christian? Jag har inte haft det problemet med mina nyare nokior. Nu har jag också en Hero och använder ibland den och My Tracks bl.a. då jag cyklar som komplement till cykeldatorn. Då brukar jag ha Heron i en plastpåse i cykeljackans ena

En 6220 Classic från hösten 2008.

Christer; Jag kan uppleva "fenomenet" oavsett den hittat var jag är innan jag stoppar ner den eller ej... Senast i måndags hände det. Hade mätt upp rundan innan, och visste således distansen, men hade glömt min klocka hemma och använde därför telefonen (s

Jag tycker att det låter som om telefonen har nåt fel - det händer ju med alla GPS:er att det blir lite ekon eller dämpning av signalerna vid höga hus, väldigt tät skog etc men inge jättestora fel - vad jag har sett iaf.

Appen borde inte vara fel eftersom den får GPS infon från telefonen och borde inte kunna påverka den infon på något sätt.

Ska kanske testa att köra samma runda som sambon då, för att kolla....
För visst; det är en del höga hus, och en del skog, men övervägande väldigt öppet! Där det hela "ballade ur" i förra veckan är det i stort sätt helt öppet...

För att utesluta BDU fel kan du ju alltid ge mobilen till sambon. Om den loggar korrekt medans han har den så är ju felet givet, dvs något du gör.

Hej jag har också haft med problem med MyTracks men testade SportyPal istället och med den har jag aldrig haft några problem.

/Lars-Göran

12